Το Τίμημα της Ομολογίας στο Netflix είναι η νέα κορεατική σειρά μυστηρίου και εγκλήματος που έρχεται με όλα όσα περιμένεις από μια σύγχρονη παραγωγή της Νότιας Κορέας: υψηλή αισθητική, άψογη σκηνοθεσία και μια πλοκή που βασίζεται ολοκληρωτικά στους χαρακτήρες της.
Η πρώτη σεζόν αποτελείται από 12 επεισόδια – αρκετός χρόνος για να ξεδιπλωθούν μυστικά, ανατροπές και σκοτεινές αλήθειες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η σειρά ανοίγει με μια σκηνή χαράς: τον γάμο της δασκάλας καλλιτεχνικών An Yun-seo (Jeon Do-yeon) και για λίγες στιγμές, όλα μοιάζουν ήρεμα. Και μετά, όλα καταρρέουν.
Ο σύζυγός της βρίσκεται δολοφονημένος και η ίδια μετατρέπεται αυτομάτως στην πρώτη ύποπτη. Όχι επειδή υπάρχουν πραγματικά στοιχεία αλλά επειδή δεν φέρεται όπως “πρέπει” να φέρεται μια χήρα. Είναι ευθύς χαρακτήρας, χαμογελάει, έχει τατουάζ και δεν κλαίει όπως θα περίμενε κάποιος.
Ο εισαγγελέας Baek Dong-hun (Park Hae-soo), πρώην αστυνομικός, την κρίνει πριν προλάβει να μιλήσει. Από την πρώτη της ανάκριση, αποφασίζει ότι είναι ένοχη και ξεκινάει μια ανελέητη εκστρατεία εναντίον της. Η ζωή της διαλύεται τόσο γρήγορα, που ο θεατής δεν έχει άλλη επιλογή από το να πάρει το μέρος της.
Η “μάγισσα” που αλλάζει τον ρυθμό της ιστορίας
Όλα ανατρέπονται όταν η Yun-seo μπαίνει στη φυλακή. Εκεί συναντά τη Mo Eun (Kim Go-eun), μια γυναίκα που οι υπόλοιπες κρατούμενες αποκαλούν “μάγισσα”. Ένα πλάσμα αινιγματικό, ψυχρό, σχεδόν απόκοσμο.
Η Mo Eun της δίνει ένα είδος ελπίδας αλλά με αντάλλαγμα. Κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει τα πάντα. Το ερώτημα που κυριαρχεί είναι ένα: θα φτάσει η Yun-seo στο αδιανόητο για να αποδείξει την αθωότητά της;
Όταν το θρίλερ γίνεται κοινωνικός καθρέφτης
Ο σκηνοθέτης, Lee Jung-hyo (Crash Landing on You, Romance Is a Bonus Book), φέρνει στη σειρά μια ώριμη, σχεδόν χειρουργική σκηνοθετική προσέγγιση. Τα πλάνα είναι αυστηρά, πολλές φορές ασφυκτικά, υπογραμμίζοντας τον εγκλωβισμό της Yun-seo – σωματικό αλλά και ψυχολογικό.
Το σενάριο του Kwon Jong-kwan είναι δυνατό όταν εξετάζει τη θεματική των προκαταλήψεων και της κοινωνικής “κατασκευής” της ενοχής.
Εκεί που υστερεί ελαφρώς είναι στη διαχείριση των πολλών ανατροπών – σε κάποια σημεία τα twists μοιάζουν περισσότερο εργαλειακά παρά οργανικά. Παρόλα αυτά, το φινάλε καταφέρνει να τα ενώσει όλα με τρόπο ικανοποιητικό, βάζοντας τα όλα σε τάξη.
Η σειρά, δεν περιορίζεται στο να αφηγηθεί μια ιστορία εγκλήματος αλλά χρησιμοποιεί τη Yun-seo ως καθρέφτη των κοινωνικών προκαταλήψεων.
Το Τίμημα της Ομολογίας δείχνει ξεκάθαρα πόσο γρήγορα η κοινωνία μπορεί να αποφασίσει ποιος “ταιριάζει” στο προφίλ του θύματος και ποιος στο προφίλ του θύτη.
Ο εισαγγελέας Dong-hun παραβιάζει πρωτόκολλα, ΄΄δημιουργεί” στοιχεία και κυνηγά μια εκδοχή της αλήθειας που τον εξυπηρετεί. Δεν τον απασχολεί τόσο η πραγματική ενοχή όσο η εικόνα. Αυτό είναι και το πιο δυνατό σχόλιο της σειράς: όταν το σύστημα θέλει έναν ένοχο, θα τον βρει – ανεξάρτητα από την αλήθεια.
Δύο ερμηνείες που κουβαλούν όλο το βάρος
Η Jeon Do-yeon και η Kim Go-eun είναι ο λόγος που η σειρά λειτουργεί τόσο καλά. Η Jeon Do-yeon υποδύεται μια γυναίκα που δεν μπορεί να κρυφτεί. Αυτή η διαφάνεια είναι και η δύναμή της και η καταστροφή της. Η Kim Go-eun, αντίθετα, είναι σχεδόν αδιαπέραστη. Η ερμηνεία της είναι ψυχρή, ελεγχόμενη, με μικρές κινήσεις που φωτίζουν έναν χαρακτήρα πολύ πιο περίπλοκο από ό,τι φαίνεται αρχικά.
Όταν οι δύο συναντιούνται, η σειρά αποκτά ένα επίπεδο έντασης που δεν μπορείς να προσπεράσεις.
Ανατροπές που σε κάνουν να αμφιβάλλεις για όλους
Τα δώδεκα επεισόδια έχουν όντως “γρήγορο ρυθμό”, αλλά όχι με την έννοια του action thriller. Είναι περισσότερο ένα παιχνίδι ψυχολογικών ανατροπών. Χαρακτήρες που δείχνουν “καλοί” αποκαλύπτουν σκοτεινές πλευρές κι άλλοι, που μοιάζουν καταδικασμένοι, ίσως δεν είναι αυτό που πιστεύαμε.
Και το μεγάλο twist, στο φινάλε, είναι ικανό να ξεκινήσει πολλές συζητήσεις.
Διαθέσιμο στο Netflix με 12 επεισόδια.
credits φωτογραφιών: Netflix.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ