Κώστας Μπίγαλης: «Το τραγούδι του Victor Vernicos ήταν ανώτερο από την καρακιτσαρίστικη Eurovision»

Μπίγαλης Βερνίκος

"Η Eurovision είναι μια ιστορία που δεν έχει τίποτα το αυθεντικό. Τα τραγούδια της είναι όλα κατασκευές", σχολιάζει ο Κώστας Μπίγαλης.

Ο Κώστας Μπίγαλης μίλησε στο περιοδικό Λοιπόν και τον δημοσιογράφο Ανδρέα Θεοδώρου. Ο γνωστός τραγουδιστής ρωτήθηκε μεταξύ άλλων για τη φετινή συμμετοχή της Ελλάδας στη Eurovision, που δεν κατάφερε να προκριθεί στον Μεγάλο Τελικό, αλλά και τη γενικότερη άποψή του για τον μουσικό διαγωνισμό.

Πώς είδατε τη φετινή συμμετοχή της Ελλάδας στην Eurovision με τον Βίκτωρα Βερνίκο, που δυστυχώς δεν κατάφερε να προκριθεί;

Με τη Eurovision έχω σταματήσει να ασχολούμαι από το 2004-2005 για διάφορους λόγους. Φέτος έτυχε να βγει μπροστά μου στο ίντερνετ το τραγούδι του Βίκτωρα, το άκουσα και μου άρεσε πολύ από την πρώτη στιγμή. Όλοι αυτοί που βγαίνουν και λένε διάφορα, οι περισσότεροι είναι άσχετοι και άνθρωποι που προσωπικά δεν εμπιστεύομαι και τόσο την κρίση τους.

Όσο μετράει η γνώμη μου, προσωπικά μου άρεσε ήταν ένα τραγούδι αληθινό, λόγω στίχου. Ήταν η αλήθεια ενός 16χρονου έφηβου που πέρασε ένα λούκι και από την ψυχή του έγραψε ένα τραγούδι. Τι πιο ωραίο και αυθεντικό. Για μένα το τραγούδι δεν ήταν έκπληξη που δεν πέρασε στη Eurovision, γιατί ήταν ανώτερο.

Τα τραγούδια της Eurovision είναι όλα κατασκευές, φτιαγμένα για να εξυπηρετήσουν το οπτικό κομμάτι με όλα αυτά τα εξτρίμ πράγματα που για μένα αγγίζουν το όριο του κιτς. Μετά το 2000 πιστεύω η Eurovision έχει πάρει πολύ άσχημο δρόμο. Όταν πήγα στη Eurovision το 1994, κέρδισαν δυο Ιρλανδοί που καθόντουσαν σε σκαμπό και έπαιζαν κιθάρες.

Ακριβώς λοιπόν επειδή το τραγούδι του Βίκτωρα ήταν αυθεντικό και αληθινό, δεν έκανε για την Eurovision. Είναι ανώτερο από αυτό το επίπεδο της καρακιτσαρίστικης κατάστασης που είναι η Eurovision.

Τι θα συμβουλεύατε τον Βίκτωρα;

Θα έλεγα στο παιδί να γράψει και άλλα τραγούδια και μετά αν μπορέσει οικονομικά, να απευθυνθεί σε έναν εξειδικευμένο μουσικό παραγωγό στο εξωτερικό, που θα του κάνει μια σωστή παραγωγή. Η παραγωγή στο κομμάτι της Eurovision δεν μου άρεσε και τόσο, θεωρώ ότι δεν ήταν αντάξια του τραγουδιού και υπήρχαν και τεχνικά προβλήματα.

Έμπειροι τραγουδιστές όταν δεν ακούν σωστά δυσκολεύονται, πόσο μάλλον ένα παιδί 16 χρονών που δεν έχει και την εμπειρία. Δεν λαμβάνω καν υπόψιν μου την ερμηνεία του στη Eurovision, γιατί ήταν κάτω από πολύ ειδικές συνθήκες.

Η τελευταία απόπειρα να πάρετε μέρος στη Eurovision σας άφησε μια πικρία;

Έγιναν διάφορα τότε. Ένα τραγούδι που ήταν να πάει στην Eurovision ήταν το «Light in our Soul», που έχω γράψει τη σύνθεσή του και το τραγούδησε η Έλενα Παπαρίζου. Σαν κομμάτι στο δίσκο εκτός από το ότι έκανε πολύ μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα, έγινε και νούμερο δύο στη Σουηδία.

Η Eurovision είναι μια ιστορία που δεν έχει τίποτα το αυθεντικό. Προσωπικά έχω μείνει στην εποχή της Σελιν Ντιόν, του Τζόνι Λόγκαν, των Abba.