Χάρης Ρώμας: «Θα απέφευγα πλέον να δουλέψω με τον Γιώργο Κιμούλη»

Χάρης Ρώμας

«Πριν από τέσσερις μήνες μού μίλησε η Ζέτα Δούκα για τη δική της τραυματική εμπειρία, όταν παίζαμε στο Καφέ της Χαράς», λέει ο Χάρης Ρώμας.

Ο Χάρης Ρώμας παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό ΟΚ και τον Γιάννη Πουλόπουλο και αναφέρθηκε και στο θέμα των καταγγελιών που έχει “σκάσει” στο ελληνικό θέατρο.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που κατηγορούν εσάς τους ηθοποιούς ότι γνωρίζατε και δεν μιλούσατε.

Για δύο από τα πρόσωπα που καταγγέλθηκαν ομολογώ ότι κάτι είχα ακούσει για κακή συμπεριφορά. Μάλιστα, είχα δεχτεί πρόταση από πολύ γνωστό παραγωγό για να συνεργαστώ με έναν από αυτούς και την αρνήθηκα λέγοντάς του ότι δεν έχω καμία διάθεση να συμπρωταγωνιστήσω με έναν άνθρωπο για τον οποίο οι συνάδελφοι λένε ότι είναι κακότροπος και κομπλεξικός.

Είχε ακουστεί ότι είχες δεχτεί πρόταση για να συμπρωταγωνιστήσεις με τον Πέτρο Φιλιππίδη στον “Ταρτούφο” του Μολιέρου. Σε αυτόν αναφέρεσαι;

Δεν θέλω να πω ονόματα. Αλλά πράγματι όταν μου προτάθηκε να συμπρωταγωνιστήσουμε, με κράτησαν πίσω οι φήμες που κυκλοφορούσαν γύρω από το όνομά του. Εκείνος θα έκανε τον Ταρτούφο κι εγώ τον Οργκόν. Ακόμα κι αν δεν τολμούσε να συγκρουστεί μαζί μου, σκέφτηκα ότι θα ήταν πολύ δύσκολη η θέση μου να βάλω φρένο σε συμπεριφορές απέναντι σε πιο αδύναμους ιεραρχικά συναδέλφους μου. Γιατί λοιπόν να περάσω μια σεζόν “παίζοντας ξύλο”; Προτίμησα να το αποφύγω. Όπως ευθαρσώς λέω πλέον ότι θα απέφευγα να δουλέψω με τον Γιώργο Κιμούλη, παρόλο που αδιαμφισβήτητα είναι μεγάλο ταλέντο.

Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα υπήρχαν τόσες γυναίκες που θα μιλούσαν για τέτοιας έκτασης και έντασης κακοποίηση. Πριν από τέσσερις μήνες μού μίλησε η Ζέτα Δούκα για τη δική της τραυματική εμπειρία, όταν παίζαμε στο Καφέ της Χαράς. Φυσικά, επειδή υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, αν αποδειχτεί ότι όλα αυτά που καταγγέλθηκαν δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, θα είμαι ο πρώτος που θα ζητήσει «συγγνώμη». Αλλά δεν μπορώ να θεωρήσω τυχαίο ότι διασταυρώνονται τόσες μαρτυρίες από ανθρώπους που σέβομαι και εκτιμώ, όπως είναι, ας πούμε, η Κάτια Δανδουλάκη, η οποία δήλωσε για την περίπτωση ενός εξ αυτών ότι, αν την καλέσει ο εισαγγελέας, θα μιλήσει.

Επίσης δεν μπορώ να αγνοήσω την καταγγελία συναδέλφου που είπε ότι για μια ολόκληρη σεζόν περνούσε το διάλειμμα της παράστασης κλεισμένη στην τουαλέτα γιατί φοβόταν μη συναντηθεί με τον θιασάρχη και την κακοποιήσει. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπάρχει μια συνωμοσία μεταξύ 14 άσχετων γυναικών που κατήγγειλαν το ίδιο γεγονός. Αντιλαμβάνομαι ότι όλο αυτό που γίνεται είναι οδυνηρό για τους ηθοποιούς που καταγγέλλονται, αλλά, αν είναι ένοχοι, θα πρέπει να πληρώσουν το τίμημα.

Για την περίπτωση του Δημήτρη Λιγνάδη είχες ακούσει κάτι;

Είχα ακούσει για εκείνο το περιστατικό που τον μαχαίρωσαν και κινδύνευσε να χάσει τη ζωή του. Αλλά πίστεψα ότι είχε έρθει σε εμπλοκή με κάποιον αλλοδαπό, όπως είχε διαρρεύσει τότε. Η φήμη που κυκλοφορεί ότι αυτός που του επιτέθηκε ήταν ο πατέρας ενός ανήλικου παιδιού τώρα έφτασε στα αυτιά μου. Επειδή όμως και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, δεν συνεχίζω περαιτέρω. Με τον Λιγνάδη δεν ήμασταν ποτέ φίλοι για να γνωρίζω περισσότερα. Είχαμε συναντηθεί δυο-τρεις φορές, εκείνος ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου κι εγώ ως αντιπεριφερειάρχης Αττικής στον τομέα του Πολιτισμού. Από αυτές τις επαφές που είχαμε είδα έναν καλλιεργημένο άνθρωπο, που είναι 100% καλλιτέχνης. Τα υπόλοιπα πώς να τα ξέρω, όταν αφορούν μια σκοτεινή πλευρά;