Θέατρο: Σεργιάνι με τον Ντον Ζουάν στις ακτές της Σικελίας

Θέατρο

Ντον Ζουάν, Παρασκευή με Κυριακή στο θέατρο Σημείο

Πρόταση εκλεκτή για το θέατρο σας έχω και σήμερα, εδώ στο zappIT, η οποία και επαναλαμβάνεται για δεύτερη χρονιά. Ο λόγος για το κορυφαίο για πολλούς έργο του Μολιέρου, «Ντον Ζουάν» που αναλαμβάνει να στήσει στη σκηνή ο Αλέξανδρος Διαμαντής με τρεις εξαίσιους ερμηνευτές. Τον Όμηρο Πουλάκη, τη Μάνια Παπαδημητρίου και τη Δανάη Παπουτσή που κατορθώνουν να κεντήσουν, κυριολεκτικά, τον σπουδαίο λόγο του συγγραφέα σε μετάφραση του Παντελή Πρεβελάκη.

Ο Ντον Ζουάν φτάνει στις ακτές της Σικελίας συνοδευόμενος από τον υπηρέτη του, Σγκαναρέλ. Εκεί τους προλαβαίνει η Ντόνια Ελβίρα, η γυναίκα που ο ήρωας ερωτεύτηκε και έκλεψε από το μοναστήρι που βρισκόταν για να την εγκαταλείψει όταν το πάθος του είχε πια σβήσει. Η Ελβίρα τυχαίνει ψυχρής υποδοχής και πληγωμένη ορκίζεται εκδίκηση.  Μέσα από μια σειρά επεισοδίων, κωμικών και δραματικών, ο Ντον Ζουάν προχωρά απτόητος σε νέες ερωτικές περιπέτειες και έρχεται αντιμέτωπος με όλες τις όψεις της ανθρώπινης ζωής. Επιμένοντας με ζήλο στις απόψεις του, προκαλώντας βεβαίως τον έρωτα των γυναικών, την οργή των αντρών και το διαρκή σκανδαλισμό του Σγκαναρέλ.

Στη σκηνή δια στόματος του δημοφιλούς ήρωα κηρύττονται επικίνδυνες ιδέες. Δεν υπάρχει ούτε Θεός ούτε διάβολος. Υπάρχει μόνο ο κόσμος που βλέπουμε και ο ορθός λόγος. Ζούμε μια ζωή, οπότε δεν έχουμε παρά να τη ζήσουμε καλά υπόλογοι μόνο στον εαυτό μας αδιαφορώντας για τη θεία ή την ανθρώπινη δικαιοσύνη.

Μια παράσταση κομψοτέχνημα στις λεπτομέρειες με τον Όμηρο Πουλάκη να «ντύνεται» τον Ντον Ζουάν στην ωριμότερη και πληρέστερη σκηνική του στιγμή, καθώς αλωνίζει με στιβαρότητα την σκηνή έχοντας στο πλευρό του ισχυρούς συμπαίκτες. Δηλαδή την Μάνια Παπαδημητρίου και την Δανάη Παπουτσή σε μια καθ’ όλα καθαρή και έντιμη σκηνοθετική γραμμή στις απαιτήσεις του λόγου του Μολιέρου.

Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως τα σκηνικά και τα κοστούμια φέρουν την υπογραφή της Λέας Κούση ενώ τους φωτισμούς υπογράφει ο Παναγιώτης Μανουσάκης.