Θέατρο: Σεργιάνι με την Μαρί Κιουρί στην μεταξένια απολογία της

Θέατρο

Η απολογία της Μαρί Κιουρί, Σάββατο έως Τρίτη στο θέατρο Αποθήκη

Την πιο όμορφη κατ’ εμέ στιγμή στο θέατρο για την Πέγκυ Τρικαλιώτη θα σας προτρέψω, εδώ μέσα από το zappIT, να συμπεριλάβετε σύντομα στην θεατρική σας ατζέντα. Ο λόγος για την «Απολογία της Μαρί Κιουρί» της Ευσταθίας η οποία επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή αυτή τη φορά στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη στην καρδιά του Ψυρρή.

Ένα πραγματικό διαμάντι το οποίο δεν θες να τελειώσει ενώ, όπως τόνισα μεταξύ άλλων και στην ίδια την αγαπητή ηθοποιό αμέσως μετά την αυλαία, δεν είχε κλέισει τον κύκλο της και όφειλε να παρουσιαστεί ξανά μπροστά στο Αθηναϊκό κοινό. Στην αρχή της μάλιστα θυμάμαι πως την είχαμε παρουσιάσει στο ραδιοφωνικό Σεργιάνι για να ακολουθήσουν η ευρεία αναγνώριση και οι πολλαπλές βραβεύσεις για την παράσταση. Η Μαρί Κιουρί υπήρξε κορυφαία επιστήμων του 20ου αιώνα και κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση ως η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε με το βραβείο Νόμπελ σε δύο διαφορετικές επιστήμες. Τη Φυσική και τη Χημεία. Επίσης ήταν και η πρώτη γυναίκα που δίδαξε στη Σορβόννη.

Η παράσταση έχει σαν πυρήνα έμπνευσης την βιογραφία που έχει γραφτεί από την κόρη της, Εύα φωτίζοντας αληθινές προσωπικές στιγμές της ζωής της μητέρας της. Η θυελλώδης ζωή της Μαρί μέσα από το χιούμορ και τη συγκίνηση αντικατοπτρίζεται στην αντισυμβατική προσωπικότητά της. Κάποιες στιγμές μοιάζει με απολογία μπροστά σε ένα φανταστικό δικαστήριο, το οποίο την κατηγορεί για τη σχέση με έναν νεότερο από εκείνην άντρα που υπήρξε μαθητής του συζύγου της. Αυτό το γεγονός γίνεται η αφορμή, μάλιστα, ώστε ο γαλλικός Τύπος της εποχής να αποσιωπήσει το δεύτερο Νόμπελ που της αποδόθηκε και η γαλλική κοινωνία να την κατακρίνει ξεχνώντας την μεγαλειώδη προσφορά της.

Παράλληλα, η πολωνέζα Μαρί καταθέτει την ιστορία της ζωής της από τα πρώτα χρόνια στην υπό τσαρική κατοχή Βαρσοβία και τις σπουδές στη Σορβόννη μέχρι τη ραδιενέργεια και το πρώτο Νόμπελ μέσα σε μία συνθήκη κατάφωρης αδικίας.

Η Πέγκυ Τρικαλιωτη απολαμβάνει πραγματικά την συγκεκριμένη καλλιτεχνική της στιγμή και βιώνει σε κάθε της κύτταρο το μέγεθος, τις ρωγμές, το θάρρος μα και τους φόβους της Μαρί Κιουρί. Μόνο συγχαρητήρια θερμά αξίζει μιας και με την λεπτομερή και καίρια σκηνοθετική μπαγκέτα της Κίρκης Καραλή κατορθώνει να μας παρουσιάσει έναν ολάνθιστο κήπο σκηνικών χρωμάτων. Πλάι της βρίσκονται οι χάρμα οφθαλμών Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά και οι χορευτές Κωνσταντίνος Παπανικολάου και Νίκος Σαμουρίδης. Τέλος, τα σκηνικά και τα κοστούμια φέρουν την υπογραφή της Άσης Δημητρολοπούλου σε μια παράσταση που θα συστήσω ανεπιφύλακτα να αποκτήσει θέση στο πρόγραμμα των θεάσεων σας, φίλοι!