Corpo – To the Abyss – Holy Father: Μια τριλογία εμπνευσμένη από τη Θεία Κωμωδία του Δάντη στο Σύγχρονο Θέατρο

Corpo
H πρώτη θεατρική παραγωγή της ERGO είναι μία τριλογία εμπνευσμένη από την Θεία Κωμωδία του Δάντη Αλιγκιέρι και εξελίσσεται μέσα από τα τρία επεισόδια CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER τα οποία αντιστοιχούν στην Κόλαση, το Καθαρτήριο και τον Παράδεισο.

Η Θεία Κωμωδία είναι ένα εμβληματικό έργο. Οι παραστάσεις CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER αναμετρούνται με τη Θεία Κωμωδία και με τις έννοιες που ο Δάντης μας μεταβιβάζει μέσα από το έργο του.

« O Δάντης Αλιγκιέρι κατέγραψε την διαδρομή του στον Κάτω Κόσμο, στο Καθαρτήριο και στον Παράδεισο προσφέροντας ζωντανές εικόνες, αισθήσεις και τοπία. Σε κάθε επεισόδιο δεκατρία σώματα και πέντε μουσικοί θα φέρουν την ατμόσφαιρα αυτής της διαδρομής στο Σύγχρονο Θέατρο. Μία σκήνη που περιστρέφεται και σώματα που αναδύονται ξαφνικά. Ένας βομβαρδισμός από μουσική, σιωπή και έντονη σωματικότητα. Οι εικόνες και τα τοπία της Θείας Κωμωδίας μετατρέπονται σε αισθήσεις, ποιότητες, ήχους και μουσική. Το κοινό δεν θα δει σώματα να καίγονται, άλλα θα νιώσει την φωτιά να φλέγεται» 

Antonia Economo

 

H Θεία Κωμωδία αποτελείται από τρία εξίσου καταλυτικά μέρη. Ο Δάντης κατασκεύασε ένα μετά θάνατον, θα το έλεγε κανείς σύμπαν, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Με μία εξαιρετικά αυστηρή και αυθαίρετη πρόθεση, δημιούργησε ένα συνεπές ταξινομικό σύστημα με βάση το οποίο όρισε την τιμωρία της Κόλασης ή την επιβράβευση του Παραδείσου ιστορικών και καθημερινών προσώπων της εποχής του μετά θάνατον,  ανάλογα με το πως ο καθένας τους είχε επιλέξει να ζεί την ζωή του και να ορίσει τον εαυτό μέσα σε αυτήν και απέναντι στους άλλους.

 

CORPO

Μέρος της τριλογίας CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER

“…all hope abandon, yee who enter here.”

Dante Alighieri, Canto III.1–7, Inferno, Divina Commedia.

Έξαφνου ένας ήρεμος και υπεροπτικός, αλλά παράλληλα έντρομος Δάντης. Ένας εκλεκτός μάρτυρας που επιλέχθηκε να καταγράψει τα εκτρώματα της Κολάσεως και ελπίζει να μπορέσει να θυμηθεί το ταξίδι του όταν τελειώσει. Ο ποιητής οδηγείται από τον Βιργίλιο μέσα απο την Κόλαση και το Καθαρτήριο για να φτάσει στην αγαπημένη του Βεατρίκη.  Στο CORPO λοιπόν ο Βιργίλιος είναι οι ίδιοι οι μουσικοί πάνω στη σκηνή και προσφέρει μουσικές και ηχητικές λύσεις ως φωνή και σύμβουλος της νόησης και του σωστού δρόμου στο ταξίδι του Δάντη. Βρισκόμαστε ακριβώς κάτω από την Ιερουσαλήμ και ο Δάντης μαζί με τον Βιργίλιο κατεβαίνουν στο κέντρο της γης όπου και θα βρουν τον Εωσφόρο. Η γη, η μάλλον η γείωση, και η κατάβαση σαν στοιχεία είναι κεντρικά στην ατμόσφαιρα του CORPO.

CORPO στα ιταλικά σημαίνει «σώμα» καθότι τα βασανιστήρια είναι σωματικά και προς έκπληξη μας οι πεθαμένοι έχουν σάρκα και οστά στη Θεία Κωμωδία του Δάντη. Έχουν καταδικαστεί στην Κόλαση γιατί εν ζωή επέλεξαν να ακολουθήσουν τα πάθη και τα θέλω της σάρκας αντί για της επιλογές του νου.  Το CORPO στοχεύει στην εξωτερίκευση αυτού του χάους και αυτής της αντίθεσης αναμεσά στην τάξη και αταξία.

Ο κύκλος. Οι εννέα κύκλοι της Κολάσεως. Η κυκλική ροή τον βασανιστηρίων. H έννοια του κύκλου, και       ό, τι συμβολισμό φέρει αυτός, είναι κομβική στην Κόλαση του Δάντη, και εφαρμόζεται από τον ποιητή και μεταφορικά και κυριολεκτικά στη δομή αυτής της Αβύσσου. Στο CORPO o κύκλος, η ακόμα καλύτερα, η «λούπα» αποτελούν λέξεις κλειδιά. Τα βασανιστήρια, που αντιστοιχούν σαν μεταφορές, ακόμα και υπερβολικές, στην κάθε αμαρτία, εκτελούνται με την ίδια συχνότητα και ένταση αιωνίως, μέχρι την Θεία Δίκη, κυκλικά λοιπόν και όχι γραμμικά. Δεν υπάρχει μια αρχή μια μέση και ένα τέλος σε αυτά και καμία κορύφωση. Οι αμαρτωλοί δεν μπορούν να βιώσουν λιγότερο ή περισσότερο πόνο, εκτίοντας την ποινή τους σχεδόν επαναλαμβανόμενα. Τα σώματα των χορευτών είναι τα σώματα των αμαρτωλών βασανισμένων. Εφόσον είναι νεκροί, οι αμαρτωλοί έχουν αποκτήσει ένα αιώνιο σώμα το οποίο δεν μπορεί να υποστεί ολική φθορά. Δεν είναι άυλες ψυχές ή πνεύματα. Ο πόνος των βασανιστηρίων είναι σωματικός και οι ίδιοι δεν μπορούν να βιώσουν καθοριστική σωματική εξάντληση απέναντι σε αυτόν. Οι βασανισμένοι αμαρτωλοί υποφέρουν ουρλιάζουν και αντιδράνε στον πόνο του βασανιστήριού ο όποιος είναι μόνιμα στο έπακρον. Συνεπώς τα σώματα των χορευτών και η κίνηση τους είναι διαρκώς σε σωματική ένταση και επίθεση, στα όρια,  σαν αναλογική σωματική απάντηση στον μόνιμο πόνο που υφίστανται. Ακόμα και όταν ηρεμούν επικρατεί μια φλεγόμενη  εσωτερική ενέργεια.

Συντελεστές

Καλλιτεχνική Διεύθυνση | Χορογραφία: Antonia Economo

Loop Music Compositions: Γιώργος Κραββαρίτης

 

Εκτέλεση Παραγωγής: Antonia Economo

Παραγωγή: ERGO Art Production

 

Ερμηνεία και ανάπτυξη υλικού:

Συμεών Τσακίρης

Αλέξης Έντμαν

Δημήτρης Τσικούρας

Ξένια Ταμπούρλου

Χριστίνα Γαζή

Γιάννης Μήτσος

Παναγιώτης Πολίτης

Σοφία Κουρτέση

Μαριάννα Λάζαρη

Γιάννα Αλαμάνου

 

Ζωντανή Μουσική:  Σωτήρης Τσόλης (Τύμπανα)

Σταύρος Παργινός (Τσέλο)

Λάμπρος Παπανικολάου (Κοντραμπάσο)

Δραματουργία:   Δάφνη Πανοτοπούλου

Guest Χορογράφος:  Lewis Cooke

Σχεδιασμός Φωτών:  Antonia Economo

Κουστούμια:  Antonia Economo

Δάφνη Πανοτοπούλου

Φωτογραφία:Ευάγγελος Καραλής

Διαφήμιση:  JSK

 

Πληροφορίες:

Τοποθεσία : Σύγχρονο Θέατρο

Διεύθυνση: Ευμολπιδών 45, Γκάζι

Τηλέφωνο: 210 3464380

Hμερομηνίες Παραστάσεων:     Τετάρτη 25 Οκτωβρίου

Πέμπτη 26 Οκτωβρίου

Τετάρτη 1 Νοεμβρίου

Πέμπτη  2 Νοεμβρίου

Ώρα: 21.15

 

TO THE ABYSS

Μέρος της τριλογίας CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER

“This mountain’s of such sort

that climbing it is hardest at the start;

but as we rise, the slope grows less unkind…”

Dante Alighieri, Canto IV, 88-95. Purgatory, Divine Comedy

Πόνος και λυγμοί. Και επιτέλους… ελπίδα. Ανεβαίνοντας το βουνό.

 

Συντελεστές

Καλλιτεχνική Διεύθυνση | Χορογραφία: Antonia Economo

Loop Music Compositions: Γιώργος Κραββαρίτης

Εκτέλεση Παραγωγής:  Antonia Economo

Παραγωγή:  ERGO Art Production

 

Ερμηνεία και ανάπτυξη υλικού:

Συμεών Τσακίρης

Αλέξης Έντμαν

Δημήτρης Τσικούρας

Ξένια Ταμπούρλου

Χριστίνα Γαζή

Σοφία Κουρτέση

Μαριάννα Λάζαρη

Γιάννα Αλαμάνου

 

Ζωντανή Μουσική:  Σωτήρης Τσόλης (Τύμπανα)

Σταύρος Παργινός (Τσέλο)

Λάμπρος Παπανικολάου (Κοντραμπάσο)

Παναγιώτης Γιώτης (Κιθάρα)

Δραματουργία:  Δάφνη Πανοτοπούλου

Σχεδιασμός Φωτών:  Antonia Economo

Κουστούμια: Antonia Economo

Δάφνη Πανοτοπούλου

Φωτογραφία:  Ευάγγελος Καραλής

Διαφήμιση:   JSK

 

Πληροφορίες:

Τοποθεσία : Σύγχρονο Θέατρο

Διεύθυνση: Ευμολπιδών 45, Γκάζι

Τηλέφωνο: 210 3464380

Hμερομηνίες Παραστάσεων:     Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου

Πέμπτη  7 Δεκεμβρίου

Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου

Πέμπτη  14 Δεκεμβρίου

Ώρα: 21.15

HOLY FATHER  

Μέρος της τριλογίας CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER

[Beatrice]: «All things, among themselves,

possess an order; and this order is

the form that makes the universe like God….”

Dante Alighieri, Canto I. 103-114. Paradiso, Divine Comedy

Πλανήτες στον ουρανό. Άγγελοι. Φως. Εσωτερική και αιώνια δύναμη. Ενάντια στη βαρύτητα. Που είναι ο Πατέρας? Και να που έρχεται…η Βεατρίκη.

Συντελεστές

Καλλιτεχνική Διεύθυνση | Χορογραφία: Antonia Economo

Loop Music Compositions:  Γιώργος Κραββαρίτης

Εκτέλεση Παραγωγής:Antonia Economo

Παραγωγή:  ERGO Art Production

 

Ερμηνεία και ανάπτυξη υλικού:

Αλέξης Έντμαν

Δημήτρης Τσικούρας

Ξένια Ταμπούρλου

Χριστίνα Γαζή

Σοφία Κουρτέση

Μαριάννα Λάζαρη

Γιάννα Αλαμάνου

Ιωάννα Κερασοπούλου

Μαρία Στεφανίδου

Ζωντανή Μουσική: Σωτήρης Τσόλης (Τύμπανα)

Παναγιώτης Ράπτης (Πνευστά)

Λεωνίδας Σαραντόπουλος (Φλάουτο)

Λάμπρος Παπανικολάου (Κοντραμπάσο)

 

Δραματουργία:  Δάφνη Πανοτοπούλου

Σχεδιασμός Φωτών:  Antonia Economo

Κουστούμια:  Antonia Economo

Δάφνη Πανοτοπούλου

Φωτογραφία: Eυάγγελος Καραλής

Διαφήμιση:  JSK

Πληροφορίες:

Τοποθεσία : Σύγχρονο Θέατρο

Διεύθυνση: Ευμολπιδών 45, Γκάζι

Τηλέφωνο: 210 3464380

 

Hμερομηνίες Παραστάσεων:     Τετάρτη 31 Ιανουαρίου

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου

Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου

Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου

Ώρα: 21.15

 

Καλλιτεχνική Διεύθυνση | Χορογραφία

H Antonia Economo είναι Χορογράφος και Performer γεννημένη στην Αθήνα. Ως Ιδρύτρια της ERGO Art Production & Art Collective, έχει αναλάβει και την Εκτέλεση Παραγωγής της εταιρείας. Η Αntonia δημιουργεί υλικό μέσα από μία διαρκή διαδικασία με χορευτές και μέσα από συνεργασίες της με μουσικούς, καθότι δίνει μεγάλη έμφαση στη δημιουργία αυθεντικής μουσικής για την κάθε παράσταση. Tο σώμα αποτελεί για την ίδια πρωτόλειο υλικό καθώς δεν αντιμετωπίζεται ως ένα απλό εργαλείο αλλά ως μια οργανική ολότητα που υπάρχει στο χώρο και συνομιλεί ανοιχτά με τη ζωντανή μουσική, στοιχείο που ενυπάρχει στο παλλόμενο σώμα. Tο 2013 η Antonia σπούδασε Χορό και Χορογραφία στο London Studio Centre του Λονδίνου. Σήμερα συνεχίζει της σπουδές της στην Αθήνα στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Αθηνών (DEREE) όπου σπουδάζει Ιστορία της Τέχνης.

Με την επιστροφή της στην Ελλάδα χορογράφησε σημεία από την χοροθεατρική παράσταση             «Μ΄ ακούς»  σε σκηνοθεσία της Τάνιας Βασδάρη με τους DiZgravity Dance Theatre Company, το οποίο συμμετείχε στο 14ο Διεθνής Φεστιβάλ Χορογραφίας στο ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Το 2016 η Antonia  ανέλαβε την Εκτέλεση Παραγωγής του «Μ ’ακούς» το όποιο ανέβηκε για ακόμα επτά sold out παραστάσεις στον καλλιτεχνικό χώρο El Convento Del Arte και επέστρεψε στο 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορογραφίας.

Το 2016 συμμετείχε ως Χορογράφος και Performer στην συλλογική performance “Living Amongst Mirrors”  όπου η Έλλη Αντωνίου  ήταν υπεύθυνη για την εγκατάσταση. Το “Living Amongst Mirrors” συνέβει στα πλαίσια των εγκαινίων της  δισκογραφικής, τεχνών και ψυχαγωγίας εταιρίας OONO στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ στην Αθήνα τον Ιούλιο.

To 2017 ξεκίνησε να χορογραφεί το «ΑΛΦΑ» από το χοροθέατρο Εξ Αφορμής και ανέλαβε την Εκτέλεση Παραγωγής για τις ανάγκες της παράστασης. Συνεργάστηκε με δεκατρείς  χορευτές και δύο μουσικούς, καθότι ήταν υπεύθυνη για την επιμέλεια του αυθεντικού Musical Score του «ΑΛΦΑ». Η παράσταση διεξάχθηκε στο ΠΟΡΤΑ τον Απρίλιο και το Μάιο του 2017.

Το 2017 η Antonia  ίδρυσε την ΕRGO Art Production & Art Collective και ανέλαβε την Καλλιτεχνική Διεύθυνση και την Εκτέλεση Παραγωγής της πρώτης παραγωγής της  ERGO, η οποία αποτελείται από τα τρία ξεχωριστά επεισόδια CORPO | TO THE ABYSS | HOLY FATHER και έχει εμπνευστεί από τα τρία μέρη της Θείας Κωμωδίας του Δάντη Αλιγκιέρι. Η παραστάσεις θα λάβουν χώρα στο Σύγχρονο Θέατρο.