Αθηνά Ωνάση: Σε ποια πόλη ζει «αόρατη» μετά το διαζύγιο;
Ο στενός κύκλος ανθρώπων τους οποίους εμπιστεύεται και όλα όσα έχει ζητήσει για να κυκλοφορεί προστατευμένη από τους φωτογράφους στην Ελλάδα
Το Φαλκενσβάαρντ, είναι μια μικρή κωμόπολη, στο νότο της Ολλανδίας. Το όνομά του σημαίνει «τόπος γερακιών» – παλιότερα, συνήθιζαν εδώ να πιάνουν γεράκια, για το κυνήγι των βασιλέων. Επίσημοι, καταγεγραμμένοι κάτοικοι 30.615 – και εδώ και λίγους μήνες 30.616. Η τελευταία μόνιμη κάτοικος του Φάλκενσβάαρντ, είναι μια πριγκίπισσα του jet set χωρίς τίτλο: η Αθηνά Ωνάση.
Στον – αλλοτινό – «τόπο των γερακιών» σήμερα, οι περισσότεροι κάτοικοι ασχολούνται με την ιππασία και την εκτροφή αλόγων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Κάλλιας Καστάνη στην εκπομπή «Ελένη», σε αυτή την μικρή γωνιά της Ευρώπης, με τους τεράστιους στάβλους και τα οργανωμένα ιπποφορβεία, επέλεξε να ζήσει η χρυσή κληρονόμος μετά το πρόσφατο διαζύγιό της. Η Ολλανδία – όπου μπορεί να είναι κοντά στα άλογά της που λατρεύει και μακριά από τα φλας των φωτογράφων, είναι το ιδανικό μέρος για να μπορέσει να ξορκίσει τα φαντάσματα από το παρελθόν της. Να αποσυρθεί από το προσκήνιο και να ζήσει με ηρεμία.
Σύμφωνα με τα ρεπορτάζ του ευρωπαϊκού Τύπου, οι κάτοικοι του Φαλκνεσβααρντ την βλέπουν συχνά να κάνει βόλτα στο κέντρο της πόλης, ή να ψωνίζει στα καταστήματα, ντυμένη απλά, με τζιν και αθλητικά. Με εξαίρεση την υπέροχη ξύλινη βίλα της, που διαθέτει έξτρα χώρους για τα άλογά της, η Αθηνά Ωνάση δεν αγαπά τις υπερβολές, τα parties, ή την αναίτια επίδειξη πολυτέλειας. Προτιμά την ήσυχη, πειθαρχημένη ζωή του αθλητή – η καθημερινότητά της οργανώνεται γύρω από τις αγωνιστικές της υποχρεώσεις της. Προσέχει τη διατροφή της, κοιμάται αρκετά και προπονείται πολλές ώρες καθημερινά ώστε να είναι σε φόρμα. Αποδεικνύοντας, με τη στάση της πως η ιππασία είναι ένα γνήσιο πάθος της και όχι το καπρίτσιο κάποιου κακομαθημένου πλουσιοκόριτσου. «Όσο ζούσε με τον Αλβάρο, είχε κάνει ένα βήμα πίσω, λες και όφειλε να του αφήσει το προνόμιο της υπεροχής στον χωμάτινο στίβο», δηλώνει άνθρωπος του περιβάλλοντός της. «Βέβαια τον ακολουθούσε στους αγώνες, ακόμα και αν δεν αγωνιζόταν η ίδια». Τώρα, πλέον, διεκδικεί σοβαρά μια θέση στο βάθρο, δηλώνοντας συμμετοχή σε όλο και περισσότερους αγώνες.
Πριν από λίγο καιρό πέταξε για Ντουμπάι, όπου – παρότι το άλογό της βρισκόταν σε κακή μέρα – κατάφερε να αγωνιστεί και να κερδίσει την τέταρτη θέση, ανάμεσα σε δεκάδες αναβάτες. Σε αυτή τη νέα ζωή της Αθηνάς οι πιο κοντινοί της άνθρωποι είναι ο Γιαν και η Εντουίνα Τοπς – δυό πρωταθλητές της ιππασίας, που γνωρίζει πολλά χρόνια και οι οποίοι της συμπαραστάθηκαν στον επεισοδιακό χωρισμό της. Στον πολύ στενό κύκλο των ανθρώπων, με τους οποίους συνομιλεί και εμπιστεύεται ανήκουν επίσης η Σαρλότ Κασιράγκι, η Μάρτα Ορτέγκα – κληρονόμος της αυτοκρατορίας Inditex στην οποία ανήκει και γνωστή ισπανική αλυσίδα ρούχων- και η Τζέσικα, η κόρη του Μπρους Σπρίγκστιν, που είναι, επίσης, εξαιρετική αμαζόνα.
Όσο για τις σχέσεις της με την Ελλάδα, είναι ανύπαρκτες. Η εγγονή του Αριστοτέλη Ωνάση, έχει να επισκεφθεί την προγονική της γη, τουλάχιστον 12 χρόνια. Η τελευταία φορά που επισκέφθηκε επίσημα την Αθήνα ήταν το 2007, στο πλαίσιο της διοργάνωσης του Athina Onassis horse show – τότε αγωνιζόταν ο Αλβάρο και εκείνη τον στήριζε από την κερκίδα. Φέτος είναι καλεσμένη στο διεθνές μίτινγκ ιππασίας Longines Jumping Nations Cups – ένα από τα σημαναντικότερα events του αθλήματος – που θα διεξαχθεί στο Μαρκόπουλο στα τέλη του προσεχούς Ιουλίου. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά από το ρεπορτάζ, η ίδια δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα έρθει – έχει όμως στείλει στους διοργανωτές των αγώνων, μια λίστα με όλα όσα ζητάει. Ανάμεσα σε αυτά, είναι μια πολυτελής κατοικία στα Μεσόγεια, πλήρως απομονωμένη από άλλα οικήματα, ένα θωρακισμένο τζιπ μεγάλου κυβισμού με φιμέ τζάμια, φύλαξη και προστασία όλο το 24ωρο, καθώς και το να μην διαρρεύσουν στον Τύπο, φωτογραφίες από την προσωπική της ζωή. Η Αθηνά, που αγωνίζεται με το ελληνικό εθνόσημο στο πέτο, δείχνει πια έτοιμη να σηκώσει τα βάρη της νέας της ζωής. Εκτός από το βάρος που κλείνει η λέξη «Ωνάση»…
Πηγή: «Ελένη» – Κάλλια Καστάνη