Νέα τηλεοπτική σεζόν, νέα δεδομένα…

Τι θα δούμε φέτος στην TV και ποια κανάλια έχουν εξασφαλίσει τα πιο δυνατά τους χαρτιά;

Μετά τα «δύσκολα» τηλεοπτικά χρόνια της κρίσης, κι ενώ τις δύο τελευταίες σεζόν παρατηρούμε σταδιακό επανεμπλουτισμό των προγραμμάτων με εκπομπές, σίριαλ και show, φέτος φαίνεται πως βαδίζουμε ολοταχώς για τον πιο «άγριο» ανταγωνισμό της δεκαετίας. Κάτι που φάνηκε όταν, πριν καν ολοκληρωθεί η προηγούμενη σεζόν, κάποια κανάλια, όπως ο ΑΝΤ1 και το Epsilon, έσπευσαν να κάνουν μια πρώτη παρουσίαση – διαφήμιση του νέου προγράμματος, ενώ παράλληλα, όλοι φρόντισαν ή προσπάθησαν να δεσμεύσουν τα πρόσωπα με τα οποία επιθυμούν να συνεχίσουν. Και κάπως έτσι άρχισε ένα μεταγραφικό παιχνίδι διαφορετικό από άλλες φορές, με το φαινόμενο «είμαι ανάμεσα σε δύο σταθμούς» (π.χ. Γιώργος Λιάγκας, για τον οποίο ένα μεγάλο χρονικό διάστημα «έτρεχαν» δύο παράλληλες φήμες, η μία ότι παραμένει στον ΑΝΤ1 και θα αξιοποιηθεί κάποια στιγμή και η άλλη ότι έχει κλείσει ήδη για πρωινή εκπομπή στο Epsilon) να μην έχει ξεκαθαρίσει παρότι ο Τζώνη Καλημέρης δήλωσε ότι ποτέ δεν έδωσαν τα χέρια. Την ίδια στιγμή, η «μεγάλη φυγή» από το Epsilon ανακάτεψε εκ νέου την τράπουλα και επέτρεψε σε άλλα κανάλια να εντάξουν στο δυναμικό τους πρόσωπα πρώτης γραμμής, όπως συνέβη με την Τατιάνα Στεφανίδου που πήγε στον ΣΚΑΙ και τη Ναταλία Γερμανού στον Alpha.

Ποια είναι τα δεδομένα μέχρι στιγμής; Ο ΣΚΑΙ και ο Alpha, οι δύο νικητές της χρονιάς που πέρασε, δείχνουν να κατεβαίνουν στην αρένα με το πιο ολοκληρωμένο και δοκιμασμένο πρόγραμμα. Ενημερωτικές και ψυχαγωγικές εκπομπές, ειδήσεις, σειρές, παιχνίδια και reality παίρνουν θέση μάχης. Στην ίδια λογική κινούνται και ο ΑΝΤ1 με το Epsilon, με τη διαφορά ότι ο πρώτος βγαίνει από την πιο δύσκολη σεζόν στην ιστορία του, ενώ ο δεύτερος τα άλλαξε τα πάντα στο πρόγραμμά του και με υπεραισιοδοξία παίζει για όλα ή τίποτα. Το Star -η έκπληξη της χρονιάς- θα «χτυπήσει» ξανά με διπλή μαγειρική (MasterChef, MasterChef Junior) και μόδα (Greece’s Next Top Model, Shopping Star).

Οι μεγάλοι αντίπαλοι

Όποιος πει ότι μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια νικητές και χαμένους, ενδεχομένως κινδυνεύει να διαψευστεί μέχρι τα Χριστούγεννα. Νικητές θα είναι όσοι μείνουν ζωντανοί από την παραδοσιακή «σφαγή» που λαμβάνει χώρα στα τηλεοπτικά πλατό πριν από την αντίστροφη μέτρηση του Καμίνη για την αλλαγή του χρόνου. Παρόλα αυτά, είναι ξεκάθαρο ότι κάποιοι ξεκινούν με θετικό πρόσημο (π.χ. Γιώργος Παπαδάκης, Φαίη Σκορδά, οι οποίοι κράτησαν ψηλά την πρωινή ζώνη του ΑΝΤ1 παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό) και κάποιοι θα κολυμπήσουν σε αχαρτογράφητα νερά χωρίς σωσίβιο (π.χ. Κατερίνα Καινούργιου, η οποία καλείται για πρώτη φορά να κουβαλήσει στις πλάτες της την ζώνη 10:00-13:00, με το πιο σκληρό ανταγωνισμό των τελευταίων ετών). Το μεσημέρι, η Ελένη και η Ελένη καλούνται πλέον να αντέξουν απέναντι σε ενημέρωση και καθημερινά realities μόδας και αγάπης, με συνταγές κλασικές ή κάτι διαφορετικό; Μενεγάκη και Τσολάκη γνωρίζουν ότι τα φετινά τηλεοπτικά απογεύματα δεν θα είναι στρωμένα με ροδοπέταλα.

Η μάχη φέτος θα είναι σκληρή και για τα κεντρικά δελτία. Ο Alpha τερμάτισε πρώτος τη σεζόν που πέρασε, ωστόσο, μετά την έντονη επικαιρότητα του καλοκαιριού, βλέπουμε μια σημαντική άνοδο για τις ειδήσεις του ΣΚΑΙ που ίσως να κάνει κάποιους να νιώσουν λίγο άβολα.

Έπειτα από αρκετά χρόνια -απουσία Mega- αυτή τη χρόνια θα δούμε και πάλι ελληνικά σίριαλ, καθημερινά και εβδομαδιαία, να κονταροχτυπιούνται για μια θέση στα ψηλά της Nielsen. Η μεγάλη επιτυχία του Alpha στο κομμάτι της μυθοπλασίας (Έλα στη θέση μου, Τατουάζ), δεν θα έμενε για καιρό σε καθεστώς μονοπωλίου. Ο ΑΝΤ1 με δυνατές νέες σειρές (Γυναίκα χωρίς όνομα, Επιστροφή, Πέτα τη φριτέζα), ο ΣΚΑΙ για πρώτη φορά με καθημερινή σειρά (Όσο έχω εσένα) και το Epsilon (Ο πρίγκιπας της φωτιάς) ετοιμάζουν μεγάλη αντεπίθεση. Για το κανάλι του Φαλήρου το στοίχημα είναι διπλό. Δοκιμάζεται πρώτη φορά σε καθημερινη σειρά και μια επιτυχία θα έστρωνε τον δρόμο για τη δημιουργία περισσότερων ελληνικών σειρών.

Μεγάλα ονόματα, νέα πρόσωπα, shows, προσδοκίες…

Πλην ελαχίστων περιπτώσεων, φέτος νομίζω ότι η επιτυχία θα εξαρτηθεί κυρίως από το περιεχόμενο και την ποιότητα ενός προγράμματος και όχι τόσο από τον παρουσιαστή. Δηλαδή, πρωτότυπο, ενδιαφέρον κόνσεπτ -συγγνώμη που κακομάθαμε τα τελευταία χρόνια από τις εκπομπές και τα σίριαλ του εξωτερικού- και «ανοιχτοχέρα» παραγωγή θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στα νούμερα τηλεθέασης. Η τηλεόραση είναι θέαμα και η τσιγκουνιά αναγνωρίζεται εύκολα.

Το κεφάλαιο «παρουσιαστής» είναι μια πονεμένη ιστορία. Έξυπνη παρουσίαση είναι αυτό που χρειαζόμαστε, συνδυασμό ταλέντου και εμπειρίας. Νέοι και παλιοί παρουσιαστές, όλοι έχουν χώρο σε ένα πρόγραμμα, αρκεί η εξωτερική εμφάνιση να συνοδεύεται και από έναν βασικό δείκτη νοημοσύνης. «Πονέσαμε» λίγο το φετινό καλοκαίρι από κάποια -ευτυχώς υπήρχαν και φωτεινές εξαιρέσεις- πεντάμορφα νέα πρόσωπα. Ως πότε ο φίλος φίλου θα είναι το μοναδικό κριτήριο για να «πιάσει» κάποιος θέση στην TV;

Αντιγραφή της αντιγραφής θυμίζει τα τελευταία χρόνια η τακτική των καναλιών στην κατηγορία “Show”. Πάει καλά το The Voice; Ας φροντίσουμε για τη μουσική παιδεία των τηλεθεατών με X Factor, Rising Star, Star Academy και La Banda. Αλήθεια, πόσες νέες φωνές βγαίνουν κάθε χρόνο στην Ελλάδα; Σαρώνει το Survivor; Ρίξε στις παραλίες celebrities και αθλητές να τρέχουν πάνω κάτω σε Nomads και Survival. Ας μη σου δώσει ο Θεός όση τηλεοπτική κακουχία μπορείς να αντέξεις! Ακολούθως, παιχνίδια αγάπης και μόδας θα κατακλύσουν και φέτος τις οθόνες μας. Τρία shows μόδας παράλληλα σε ΣΚΑΙ (My style rocks), Star (Next Top Model) και Epsilon (Project Runaway) θα εισβάλλουν στο σαλόνι μας σε μερικές εβδομάδες. Ζηλεύουν ήδη οι σχεδιαστές σε Μιλάνο και Παρίσι!

Και μην ξεχνάμε τα late night shows τα οποία μέχρι στιγμής δεν κατάφεραν στο ελάχιστο να πλησιάσουν τα αντίστοιχα αμερικανικά, εφόσον στην Ελλάδα οι wannabe celebrities είναι… ατσαλάκωτοι. Ελπίζουμε σε κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο από την Ελεονώρα Μελέτη και αυτό που ετοιμάζει στον Alpha.

Προηγούμενες σεζόν ξεκίνησαν με υψηλές προσδοκίες και κάπου στην πορεία χάθηκαν… Φέτος ετοιμάζονται πολλά και αυτό είναι ελπιδοφόρο για έναν εργασιακό χώρο που χτυπήθηκε ανελέητα από την κρίση. Όμως, η ελληνική αγορά και η διαφημιστική πίτα είναι συγκεκριμένη. Θα επιβιώσουν οι καλύτεροι και όσοι δεν βασιστούν μόνο στο όνομά τους, μέχρι το τέλος της σεζόν. Νομίζω ότι έως το επόμενο καλοκαίρι θα δούμε σημαντικές αλλαγές στον τηλεοπτικό χάρτη και στα πρόσωπα που ταξιδεύουν πάνω σε αυτόν.

Τα δυνατά χαρτιά

ΣΚΑΙ

Καθημερινη εκπομπή με την Τατιάνα Στεφανίδου, My Style Rocks με την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου, Power of Love με τη Μαρία Μπακοδήμου, Ελλάδα έχεις ταλέντο, The Voice, Survivor 3 (τον Φεβρουάριο), Όσο έχω εσένα (νέα καθημερινή σειρά), ενημερωτικές εκπομπές, κεντρικό δελτίο ειδήσεων

ALPHA

Bake off με τον Άκη Πετρετζίκη, Απογευματινή εκπομπή με τη Ναταλία Γερμανού, Late night με την Ελεονώρα Μελέτη, Τατουάζ, Έλα στη θέση μου, Πάμε Πακέτο, Φως στο τούνελ, κεντρικό δελτίο ειδήσεων

EPSILON

La Banda, Project Runnaway, Ο πρίγκιπας της φωτιάς (νέα καθημερινή σειρά)

ANT1

Nomads με τον Σάββα Πούμπουρα και τον Γιώργο Λέντζα, Γυναίκα χωρίς όνομα, Επιστροφή, Καλημέρα Ελλάδα, Το πρωινό, Still Standing

STAR

MasterChef, Junior Master Chef, Shopping Star, Greece’s Next Top Model