Το YouTube ανακοίνωσε νέες πολιτικές που αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται το gaming περιεχόμενο στην πλατφόρμα και η κοινότητα έχει ήδη πάρει φωτιά. Από τις 17 Νοεμβρίου 2025, το YouTube θα εφαρμόσει νέους, πιο αυστηρούς κανόνες για βίντεο που περιλαμβάνουν τζόγο με in-game αντικείμενα (skins, NFTs, loot boxes) αλλά και ρεαλιστική βία σε παιχνίδια.
Με λίγα λόγια, η πλατφόρμα στοχεύει να βάλει “τάξη” στο πιο χαοτικό κομμάτι του gaming YouTube και να ευθυγραμμιστεί με τους κανονισμούς που ήδη ισχύουν για το παραδοσιακό περιεχόμενο ενηλίκων. Μόνο που αυτή τη φορά, οι δημιουργοί δεν είναι καθόλου ενθουσιασμένοι.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τι αλλάζει στην πράξη
Αν είσαι creator που δείχνει Counter-Strike skins, casino-style mini-games ή promos με links σε third-party sites, τα νέα δεν είναι καλά. Από τον Νοέμβριο, αυτά τα βίντεο θα μπορούν να χαρακτηρίζονται ως “περιεχόμενο τζόγου”, με περιορισμούς προβολής, age-gating ή ακόμη και demonetization.
Ταυτόχρονα, η YouTube θα επιβάλλει αυστηρότερο έλεγχο στη βία. Gameplay που περιλαμβάνει ρεαλιστικές σκηνές βασανισμού, εκτελέσεων ή κακοποίησης μη μαχόμενων χαρακτήρων θα υπόκειται πλέον σε περιορισμό ηλικίας ή αφαίρεση διαφημίσεων. Και ναι, αυτό σημαίνει ότι τίτλοι όπως Grand Theft Auto, Call of Duty ή The Last of Us Part II μπορεί να επηρεαστούν άμεσα.
“Δεν είναι λογοκρισία, είναι εξέλιξη”
Το YouTube δικαιολογεί την απόφαση λέγοντας πως «οι πολιτικές πρέπει να προσαρμόζονται στις νέες μορφές περιεχομένου». Με απλά λόγια, η εταιρεία θέλει να δείξει ότι αντιμετωπίζει το gaming σοβαρά, ως βιομηχανία, όχι ως χόμπι. Όμως το ερώτημα είναι αν αυτό το “σοβαρά” σημαίνει προστασία ή περιορισμό.
Η αλλαγή αφορά όχι μόνο τα μελλοντικά uploads, αλλά και παλαιότερα βίντεο. Αν κάποιο clip παραβιάζει πλέον τους νέους όρους, μπορεί να υποστεί age restriction ή demonetization χωρίς strike, αλλά με εμφανή απώλεια εσόδων.
Οι δημιουργοί αντιδρούν
Η αντίδραση των creators ήταν άμεση. Στο Reddit και το X (Twitter), μεγάλα gaming κανάλια εκφράζουν ανησυχία πως η πλατφόρμα θα “θάψει” ολόκληρα είδη περιεχομένου, ειδικά εκείνα που έχουν ρεαλιστική βία ή ασχολούνται με skin markets. Κάποιοι μιλούν για “άδικη στοχοποίηση”, άλλοι απλώς ζητούν ξεκάθαρες οδηγίες για το τι θεωρείται “υπερβολικό”.
Το πιο ειρωνικό; Όπως λένε πολλοί δημιουργοί, “το YouTube μάλλον θα φιλτράρει πιο αυστηρά τα παιχνίδια απ’ ό,τι την πραγματικότητα”.
Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον
Αυτές οι αλλαγές είναι μόνο η αρχή. Η YouTube δείχνει να θέλει έναν πιο ελεγχόμενο, εμπορικά “ασφαλή” χώρο για brands και διαφημιζόμενους. Αλλά σε μια εποχή όπου το gaming περιεχόμενο είναι το πιο δημοφιλές στο διαδίκτυο, η γραμμή ανάμεσα στην προστασία και τη λογοκρισία γίνεται όλο και πιο λεπτή.
Αν κάτι είναι σίγουρο, είναι πως η σχέση ανάμεσα στο gaming και το YouTube δεν θα είναι ποτέ ξανά ίδια. Και για μια βιομηχανία που βασίζεται στην κοινότητα, η απώλεια της ελευθερίας δημιουργίας ίσως να είναι το πιο επικίνδυνο update απ’ όλα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ