Το 2025 αποδεικνύεται ακόμα μια χρονιά υπερπαραγωγής για το Steam. Από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, έχουν ανέβει πάνω από 13.000 νέα παιχνίδια, σύμφωνα με τα δεδομένα του Gamalytic. Πίσω από τον εντυπωσιακό αριθμό όμως κρύβεται μια λιγότερο ευχάριστη πραγματικότητα: περίπου το 40% από αυτά δεν έχει καν καλύψει το κόστος συμμετοχής των 100 δολαρίων που απαιτεί η Valve για κάθε κυκλοφορία.
Την εκτίμηση δημοσίευσε ο δημιουργός του Soulash, Artur Smiarowski, ο οποίος ανέλυσε τα στοιχεία της πλατφόρμας. Παρότι ο συνολικός αριθμός τίτλων δεν έχει ξεπεράσει ακόμα τα 18.000 του 2024, η χρονιά δείχνει να κινείται στα ίδια επίπεδα με το 2023, και μένουν ακόμα μήνες μπροστά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η σκληρή πλευρά της indie σκηνής
Πίσω από κάθε νέο release υπάρχουν ομάδες που επένδυσαν μήνες, ίσως και χρόνια δουλειάς. Όμως, σύμφωνα με τα δεδομένα, τέσσερις στους δέκα developers δεν έχουν ξεπεράσει τα 1.000 δολάρια σε έσοδα. Με άλλα λόγια, δυσκολεύονται να καλύψουν μέχρι και το αρχικό entry fee της πλατφόρμας.
Από την άλλη, μόλις περίπου το 8% των τίτλων, δηλαδή γύρω στα 1.100 παιχνίδια, κατάφεραν να φτάσουν ή να ξεπεράσουν τα 100.000 δολάρια. Το ποσοστό παραμένει σταθερό τα τελευταία χρόνια, αλλά όσο αυξάνεται ο συνολικός αριθμός κυκλοφοριών, τόσο μικραίνει η πιθανότητα να σε προσέξει το κοινό.
Χαμένοι τίτλοι μέσα στον θόρυβο
Το Gamalytic παραδέχεται ότι τα στοιχεία του είναι κατά προσέγγιση, ειδικά για μικρότερα projects που δεν συγκεντρώνουν αρκετά δεδομένα. Παρόλα αυτά, η εικόνα είναι ξεκάθαρη, το Steam έχει γίνει μια ατελείωτη θάλασσα περιεχομένου, και χιλιάδες indie δημιουργοί χάνονται μέσα στον αλγόριθμο.
Στα χαμηλότερα σκαλιά των πωλήσεων συναντά κανείς τα πάντα, από 2D platformers και puzzle games, μέχρι cyberpunk μοτοσικλέτες και παράξενες πειραματικές ιδέες που, με λίγη περισσότερη προβολή, ίσως να είχαν μια ευκαιρία. Είναι ιστορίες που δεν θα γίνουν ποτέ viral, αλλά αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα της indie σκηνής, πάθος χωρίς εγγύηση επιτυχίας.
Μια αγορά που πνίγεται στις ίδιες της τις ευκολίες
Το να ανεβάσεις ένα παιχνίδι στο Steam δεν ήταν ποτέ πιο εύκολο και αυτό είναι ταυτόχρονα ευλογία και κατάρα. Από τη μια, δίνει φωνή σε μικρές ομάδες που πριν λίγα χρόνια δεν θα είχαν καμία πρόσβαση. Από την άλλη, η υπερπληθώρα νέων τίτλων κάνει σχεδόν αδύνατο να ξεχωρίσεις.
Παρά τη δύσκολη εικόνα, ο Smiarowski επισημαίνει ότι κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι δημιουργοί καταφέρνουν να πετύχουν, έστω και σε μικρότερη κλίμακα. Ίσως το μέλλον του Steam να μην είναι στα blockbusters, αλλά στις μικρές ιδέες που βρίσκουν τον τρόπο να ακουστούν.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
