Τέμπη: Αν ο σταθμάρχης είχε πατήσει αυτό το κουμπί στον πίνακα ελέγχου θα είχε αποτρέψει την τραγωδία

Τέμπη

Αν είχε γυρίσει τα κλειδιά μόλις πέρασε ο προαστιακός, δεν θα γινόταν τίποτα".

Η Δανάη Μπάρκα βρέθηκε στη Λάρισα, μετά την τραγωδία στα Τέμπη και μίλησε -μεταξύ άλλων- με υπεύθυνους του σιδηροδρομικού σταθμού, Ο ειδικός εξηγεί πόσο εύκολα θα είχε αποτραπεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα, αν ο σταθμάρχης είχε πατήσει ένα κουμπί στον πίνακα ελέγχου.

Δείχνοντας τον πίνακα ελέγχου στην κάμερα, ο ειδικός εξηγεί: «Αν είχε γυρίσει τα κλειδιά μόλις πέρασε ο προαστιακός, δεν θα γινόταν τίποτα. Η ευθύνη του είναι ότι ξέχασε να γυρίσει τα κλειδιά. Αυτός δεν κατάλαβε καν ότι το τρένο έφυγε ανάποδα».

Την ίδια ώρα όλο και περισσότερες πληροφορίες μεταφέρονται για το τι έγινε το βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη.

Για την υπόθεση προφυλακίστηκε ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος είχε βάρδια την ώρα της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη και είναι αυτός που δεν άλλαξε το κλειδί στη σιδηροδρομική γραμμή προκειμένου να μην πέσει το Intercity πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία.

Όπως μετέδωσε το MEGA, υπήρχε ένα στοιχείο πριν τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη που έδειχνε πως κάτι δεν πήγαινε καλά. Και αυτό είναι η κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας πάνω στη γραμμή.

Συγκεκριμένα, υπάρχει ένα τμήμα στη Θεσσαλονίκη, το Ρ6, το οποίο καταγράφει το πόσο ηλεκτρικό ρεύμα καταναλώνει η κάθε γραμμή. Έτσι σε κάποια φάση οι αρχές είδαν πολύ μεγάλη κατανάλωση ρεύματος, κατανάλωση που δε δικαιολογείται εάν στη γραμμή κινείται μόνο μια αμαξοστοιχία.

Επικοινώνησαν με τη σταθμάρχη των Νέων Πόρων για να δουν τι συμβαίνει. Εκείνη τους είπε πως γνωρίζει ότι υπάρχει μόνο η εμπορική αμαξοστοιχία η οποία κινείται στη γραμμή. Και πως να γνωρίζει κάτι άλλο αφού το σύστημα είναι «τυφλό» χωρίς σύγχρονο εξοπλισμό που να δείχνει ανά πάσα ώρα και στιγμή που είναι το κάθε τρένο και τι γίνεται με τις γραμμές.

Στη συνέχεια επικοινώνησαν με τη Λάρισα και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει ενημέρωση. Όλα αυτά συνέβησαν στο κρίσιμο 10 λεπτό πριν τη σύγκρουση στα Τέμπη.