Ψώνια σούπερ μάρκετ: Καν’ το όπως οι Άγγλοι!

Πριν από λίγα χρόνια ο σκηνοθέτης Gurinder Chadha έκλεινε το μάτι σε όλο τον κόσμο και μας πρότεινε "Καν' το όπως ο Μπέκαμ". Δεν θα σταθούμε μόνο στο ποδοσφαιρικό ίνδαλμα που ακούει στο όνομα Ντέιβιντ Μπέκαμ γιατί πολύ απλά μπορούμε να μάθουμε... μπάλα στις διαδικτυακές αγορές από το σύνολο των Άγγλων.

Χρόνια τώρα άλλωστε οι Άγγλοι λειτουργούν σε παγκόσμιο επίπεδο ως μπροστάρηδες και από εκεί απορρέουν πολλές από τις εκπαιδευτικές, τις μουσικές, τις αθλητικές αλλά και τις ενδυματολογικές και στιλιστικές μας επιρροές. Φαίνεται όμως πως πρωτοπορούν σε παγκόσμιο επίπεδο και στα ψώνια του σούπερ μάρκετ.

Οι καταναλωτές τα τελευταία χρόνια δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα online σούπερ μάρκετ, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες αγοράς από την άνεση του σπιτιού ή του γραφείου τους, ενώ ολοένα και περισσότεροι γυρίζουν την πλάτη στα παραδοσιακά καταστήματα. Βάσει στοιχείων προβλέπεται πως στην Αγγλία θα σημειωθεί αύξηση των αγορών σούπερ μάρκετ μέσω διαδικτύου 73% μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Αυτό μεταφράζεται σε αγορές 15 δισεκατομμυρίων μέχρι το 2020.

Οι Βρετανοί εισέρχονται σε μια νέα εποχή αγορών, καθώς, όπως εκτιμούν, αποφεύγουν τις παρορμητικές αγορές, ενώ παράλληλα κερδίζουν χρόνο, συγκρίνουν τιμές, επιλέγουν προσφορές και εκμεταλλεύονται την ευκολία της παράδοσης. Οι νέες γενιές που μεγάλωσαν με την ψηφιακή τεχνολογία, Millennials (21-34) και Generation Z (15-20), οδηγούν τις εξελίξεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, με κολοσσούς όπως η Amazon να βλέπουν τις προοπτικές και να ακολουθούν τη νέα αγοραστική τάση, μπαίνοντας δυναμικά στο παιχνίδι της παράδοσης προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Η νέα τάση έχει αγκαλιαστεί και από το ελληνικό αγοραστικό κοινό, με τις εκτιμήσεις της Convert Group eBusiness Consulting να θέλουν την αξία αγορών σε online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα να αγγίζει τα 383 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2020. Φαίνεται πως το μέλλον έχει άρωμα παρελθόντος. Αρκεί μόνο να θυμηθούμε πως κάποτε περνούσε από τις γειτονιές ο γαλατάς για να καλύψει τις ανάγκες μας για φρέσκο γάλα!

Ήταν πίσω στο 2013 που άνοιξε τις πύλες του στο ελληνικό κοινό το www.caremarket.gr, το πρώτο online σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Με τα στοιχεία να δείχνουν αλματώδη αύξηση στις ηλεκτρονικές αγορές και για τα ψώνια σούπερ μάρκετ μιλήσαμε με τον διευθυντή του www.caremarket.gr Αλέξανδρο Γεννηματά για να αποκτήσουμε σαφέστερη εικόνα εκ των έσω για το προφίλ του Έλληνα αγοραστή και τις υπηρεσίες που παρέχονται, αλλά και να προετοιμαστούμε για το επερχόμενο ηλεκτρονικό μέλλον.

1. Τι μπορεί να βρει ο καταναλωτής αν περιπλανηθεί στους ηλεκτρονικούς διαδρόμους του www.caremarket.gr; Καλύπτεται για όλο το φάσμα αγορών που θα πραγματοποιούσε σε ένα φυσικό κατάστημα;

Ο πρωταρχικός στόχος του CareMarket από την πρώτη ημέρα της λειτουργίας του το 2013 ήταν να μπορούν οι καταναλωτές να βρουν ό,τι ακριβώς υπάρχει και σε ένα φυσικό κατάστημα στις καλύτερες τιμές. Έτσι λοιπόν αυτή τη στιγμή στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα υπάρχουν πάνω από 10.000 ενεργοί κωδικοί εκ των οποίων περίπου 1.000 σε προσφορά. Αν υπολογίσουμε και τις προωθητικές συσκευασίες των εταιριών που προσφέρουν είτε μείωση τιμής είτε δωρεάν προϊόν, τότε οι προσφορές μας ξεπερνούν τις 1.600 σε καθημερινή βάση. Επιπλέον, το CareMarket είναι το μοναδικό online supermarket που προσφέρει προϊόντα κοπής, αλλαντικά τυριά και κρέας, ακριβώς όπως τα θέλουν οι πελάτες μας, κάτι για το οποίο είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι.

2. Ποια από τα προϊόντα δείχνει να προτιμά περισσότερο το ελληνικό αγοραστικό κοινό;

Οι κατηγορίες που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, το κρεοπωλείο και τα συσκευασμένα τρόφιμα.  Από ό,τι φαίνεται οι Έλληνες δείχνουμε ιδιαίτερη προτίμηση στο τοστ αφού οι πωλήσεις της γαλοπούλας κοπής και του τυριού σε φέτες είναι πραγματικά εντυπωσιακές.

3. Πώς εξασφαλίζεται η ποιότητα των προϊόντων και με ποιο τρόπο γίνονται οι διανομές;

Η ποιότητα των προϊόντων πρωταρχικά εξασφαλίζεται μέσω της συνεργασίας μας με τη μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα σούπερ μαρκετ με ιδιαίτερα αυστηρούς κανόνες καθημερινού ποιοτικού ελέγχου. Σε δεύτερο επίπεδο, κατά τη συλλογή των προϊόντων, οι εκπαιδευμένοι συνεργάτες μας διαλέγουν πάντοτε τα προϊόντα πολύ προσεκτικά εξασφαλίζοντας την άριστη κατάστασή τους καθώς και την πιο μακρινή ημερομηνία λήξης τους. Επιπλέον, η συλλογή και η συσκευασία των προϊόντων συντήρησης γίνεται μέσα σε ειδικά διαμορφωμένα ψυγεία. Τέλος, η μεταφορά των προϊόντων πραγματοποιείται με φορτηγά ψυγεία για να φτάσουν στον προορισμό τους σε άριστη κατάσταση.

4. Γιατί κάποιος να επιλέξει για τις αγορές του ένα online σούπερ μάρκετ αντί για τα παραδοσιακά καταστήματα;

Ο βασικός λόγος που κάποιος θα προτιμήσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η ευκολία των αγορών. Μπορείς όποια ώρα θέλεις να ψωνίσεις και τα ψώνια να έρθουν στην πόρτα σου την ημέρα και την ώρα που τα θέλεις. Οι πολύ καλές τιμές μας και η δωρεάν παράδοση των προϊόντων καθιστά τις αγορές από το CareMarket την πιο οικονομική λύση για τα ψώνια του supermarket. Μια πολύ βασική διαφορά, είναι η εύκολη αναζήτηση των προϊόντων, και ιδιαίτερα εκείνων που είναι σε προσφορά. Στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, μπορεί κάποιος να βρει όλες τις προσφορές συγκεντρωμένες σε μια σελίδα, ενώ σε ένα φυσικό κατάστημα θα έπρεπε να διανύσει όλους τους διαδρόμους χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Τέλος, έχουμε χτίσει μία μεγάλη πελατειακή βάση που εξυπηρετούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, η οποία πολύ δύσκολα θα γύριζε στην ταλαιπωρία του φυσικού καταστήματος. Είναι πλέον θέμα συνήθειας.

5. Σε τι διαφοροποιείται και ποια τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του www.caremarket.gr έναντι των άλλων ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ;

Πρώτα από όλα στην εμπειρία. Είμαστε το 1ο ελληνικό ηλεκτρονικό supermarket με εμπειρία σχεδόν 4ων ετών. Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με την μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα super market και έτσι οι πελάτες μας, ψωνίζοντας από το CareMarket γνωρίζουν ότι θα στηρίξουν  αμιγώς ελληνικές εταιρείες. Ακόμη, προσφέρουμε σε όλους τους πελάτες μας δωρεάν μεταφορικά ανεξάρτητα από το μέγεθος της παραγγελίας τους. Έχουμε παράλληλα χαμηλό ελάχιστο όριο παραγγελίας στα 30 ευρώ.  Επίσης, η ποιότητα, η ποικιλία και η τιμή των αποκλειστικών ιδιωτικών ετικετών μας είναι αξεπέραστη. Τέλος, όπως είπαμε και παραπάνω, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν προϊόντα κοπής μόνο στο CareMarket.

6. Ποια τα σχέδια και οι προσδοκίες σας για το μέλλον του www.caremarket.gr; Υπάρχουν νέα πρότζεκτ στα σκαριά; Τι να περιμένουμε να δούμε μελλοντικά;

Ένα μεγάλο στοίχημα της εταιρίας είναι να μπορέσει μελλοντικά να εξυπηρετήσει όλους τους Έλληνες και ιδιαίτερα αυτούς που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές που αυτή τη στιγμή οι επιλογές τους είναι πολύ περιορισμένες και ιδιαίτερα ακριβές.