Μιχαήλ – Ρήγος: Μια ανατρεπτική συνάντηση!

Η θεατρική παράσταση "Σέβας Χανούμ" και η γυμνή φωτογράφηση της Κωνσταντίνας Μιχαήλ.

Κωνστανίνα Μιχαήλ

Γιατί θέλατε να ενσαρκώσετε τη Σεβάς Χανούμ;

Ήθελα να υποδυθώ μια λαϊκή τραγουδίστρια της εποχής, στα ζόρικα χρόνια μετά τον πόλεμο και την απελευθέρωση. Όταν  το λαϊκο τραγούδι έσωσε την κατάσταση και οι ήρωες του έδιναν ελπίδα και χαρά. Ήταν όλα πολύ έντονα τότε. Αγαπούσαν και ερωτεύονταν στο απόλυτο. Ήθελά, λοιπόν, μια ηρωίδα που έχει την τραγικότητα και τη δραματικότητα του καλλιτέχνη της εποχής. Η Σεβαστή Παπαδοπούλου έζησε μεγάλες δόξες, αλλά η μοίρα του καλλιτέχνη καμία φορά οδηγεί σε άδοξο τέλος. ‘Ηταν θρύλος, αλλά ο κόσμος την ξέχασε γιατί δεν φωνογράφησε. Λόγω χαρακτήρα , δεν έκανε ποτέ δημόσιες σχέσεις. Ο Γιώργος Χρονάς τη συνάντησε το ‘ 83.Πέθανε το 1990!

Έχετε αποποιηθεί την εποχή του «Λαβ Σόρρυ»;

Όχι, την έχω ξορκίσει. Ξόρκισα το σίριαλ και στο μυαλό του κόσμου και το ονόμασα εγώ η ίδια «καλτ». ‘Ηταν η πρώτη μου δουλειά, η απόλυτη έκθεση μου ως χαρακτήρα και επαγγελματία, που σήμαινε ότι είχα πολλούς εχθρούς και πολλούς φίλους. Ήμουν «ψάρι» στο χώρο και έδωσα ό,τι πιο αληθινό μπορούσα. Έπεσε με αθώα ορμή. Ήταν κομμάτι του ευατού μου εκείνη η δουλειά και το πρώτο δείγμα επαφής μου με τον κόσμο. Άλλοι το εκτίμησαν, άλλοι «μα τι ξενέρωτο είναι αυτό το πλάσμα». Η «Λίλη» ήταν εξιλαστήριο θύμα. Έλεγαν «τι συμπαθητικό κοριτσάκι είσαι», αλλά ήξερα ότι κατά βάθος εννοούσαν «που πας εσύ, χρύσο μου, από το πουθενά;» Εν μια νυκτί, η τηλεόραση σε έχριζε πρωταγωνιστή, ενώ άλλοι πάλευαν χρόνια για την αναγνώριση.

Πως την ξορκίσατε εκείνη την εποχή;

Με επιμονή και υπομονή. Και με δράμα. Πέρασα στεναχώριες. Δεν θέλεις να βλέπεις τον ευατό σου να το παρουσιάζουν όπως επιθυμούν οι άλλοι. Εννοείται πως έπεσα και στο στάδιο της αυτοπαγίδευσης. Έρχονταν δημοσιογράφοι και με ρωτούσαν τότε «σας αρέσει αυτό που κάνετε»; Είχα αρχίσει να αναρωτιέμαι για τον ίδιο μου τον ευατό.

Αλήθεια, τη γυμνή φωτογράφηση στο «Playboy» πως την κάνατε;

Με άνεση. Ίσως και να ήθελα να ανατρέψω την «ξενέρωτη Λίλη». Ηθοποιός σημαίνει στάση ζωής. Δεν έχω πρόβλημα με το γυμνό μου σώμα, με το ότι σπούδασα Θεολογία, με το ότι είμαι ακόμη με τους γονείς μου. Δεν το κάνω επειδή με βλέπετε εσείς, αλλά επειδή είναι η άποψη μου. Ήταν όμως και το σπάσιμο της εικόνας μιας γυναίκας που είχε εγκαταλείψει στο ερωτικό της στοιχείο. Σαν φόρος τιμής στις καλοαναθρεμμένες γυναίκες του Παπάγου που είδαν τον ματσό τύπο του υδραυλικού και ταράχτηκαν.

Κωνσταντίνος Ρήγος 

Τι ήταν εκείνο  που σας συγκίνησε στη Σέβας Χανούμ;

Ήταν μια sui generis προσωπικότητα. Παλεύει με τα «κυματα», είχε πάθη και αυτό σε κάνει πάντα πιο αντισυμβατικό, πιο δύσκολο στο να μπεις σε ένα σύστημα και να παίξεις με αυτό,να διεκδικήσεις τη θέση σου.

Υπάρχουν ανένταχτες προσωπικότητες στο ελληνικό τραγούδι σήμερα;

Δεν νομίζω. Υπάρχει, πλεόν, ανάγκη για διαφορετικότητα και αντίστοιχα υπάρχουν πολλοί τρόποι να ταυτιστείς με κάποιον καλλιτέχνη. Όποιος θέλει να λέει ότι είναι ανένταχος,δεν είναι. Είναι όλοι ενταγμένοι σε ένα όμορφα οργανωμένο σύστημα που μπορεί να «αντέξει» και το στυλ και τη διαφορετικότητα τους καθενός.

Ο Γιώργος Μαζωνάκης είναι αντισυμβατικός;

Διαφορετικός είναι, εκδιωγμένος δεν είναι ούτε στο περιθώριο ανήκει. Γιατί ανένταχτος σημαίνει και εκδιωγμένος. Και εγώ, θεωρητικά, ως καλλιτέχνης, διαφορετικός είμαι, αλλά λειτουργώ μέσα σε ένα υπάρχον σύστημα. Απλώς, αυτό που παράγω, μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να αφορά πολύ λίγους. και σε άλλες πάλι περιπτώσεις να αφορά το μεγάλο κοινό.

Ποιοι είναι οι φόβοι σας;

Σε μένα, υπάρχει πάντα η αγωνία του για πόσο καιρό θα μπορώ να προτείνω πράγματα που θα φέρουν μια καινούργια διάθεση. Όσοι περνούν τα χρόνια, μπαίνεις σε μια διαδικασία που αρχίζεις να αισθάνεσαι ότι μπορεί να μην έχεις να πεις κάτι καινούργιο.

ΠΗΓΗ: HELLΟ από τον Άρη Καβατζίκη

Διαβάστε ακόμη:

O Χαϊκάλης πληροφορείται στον αέρα τον θάνατο του Αγγελόπουλου

Κλεμμένα Όνειρα vs Είναι στιγμές