Η σειρά Pluribus που κάνει πρεμιέρα στο Apple TV+ είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της σεζόν: με τον δημιουργό Vince Gilligan (γνωστό από Breaking Bad και Better Call Saul) στο τιμόνι και τη Rhea Seehorn σε πρωταγωνιστικό ρόλο, ξεκίνησε με δύο επεισόδια («We Is Us» & «Pirate Lady») που παίζουν με το sci-fi, το θρίλερ και το κοινωνικό σχόλιο.
Το Pluribus ξεκινά σαν μια δυστοπία και εξελίσσεται σε μια φιλοσοφική παραβολή για τη χαρά, τη συνείδηση και την απώλεια της ελευθερίας μέσα από την ευτυχία.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Στο επίκεντρο, η Carol, μια γυναίκα που δεν μπορεί να νιώσει αυτό που νιώθουν όλοι οι άλλοι. Και αυτό ακριβώς την κάνει επικίνδυνη.
Ένας κόσμος που “θεραπεύτηκε” αλλά όχι απαραίτητα προς το καλύτερο
Επεισόδιο 1: «We Is Us»
Η αρχή γίνεται με ένα ραδιοσήμα από το διάστημα που αποδεικνύεται ότι περιέχει μια μορφή RNA.
Μέσα σε έναν χρόνο, η ανθρωπότητα υποκύπτει σε ένα ιό/σύνδεσμο συνείδησης που μετατρέπει τους ανθρώπους σε συλλογικό «μέλος» – εκτός ελαχίστων. Η Carol (Seehorn) είναι μία από αυτές. Στο πρώτο επεισόδιο βλέπουμε την κατάρρευση, τη σύγχυση, το χάος αλλά και την απόλυτη ειρήνη που εγκαθίσταται στη θέση του χάους.
Επεισόδιο 2: «Pirate Lady»
Το δεύτερο επεισόδιο εμβαθύνει: η Carol θρηνεί, αναζητά απαντήσεις, έρχεται σε επαφή με τη Ζοσία – έναν «αντιπρόσωπο» της νέας συλλογικής συνείδησης – και συναντά τους υπόλοιπους μη επηρεασμένους ανθρώπους σε ένα meeting στο Μπιλμπάο.
Και κάπως έτσι, το Pluribus μετατρέπει την ιστορία σε ένα υπαρξιακό πείραμα: αν όλοι γύρω σου είναι χαρούμενοι, τι αξία έχει η δική σου αμφιβολία;
Τι δουλεύει
Πρωτότυπο concept: Το να πάρεις το γνωστό κόλπο “ιός / μετάλλαξη” και να το κάνεις «ιός της ευτυχίας / συλλογική συνείδηση» είναι τολμηρό.
Ερμηνεία – η Rhea Seehorn: Στα δύο επεισόδια, τη βλέπουμε πόσο καλά “κρατάει” τη διπλή αποστολή: να αντιστέκεται και ταυτόχρονα να παρατηρεί.
Τεχνικά & σκηνοθετικά στοιχεία: Ο Gilligan χρησιμοποιεί τον χώρο (Αλμπουκέρκι και η έρημος γύρω) με τρόπους που θυμίζουν προηγούμενες δουλειές του, αλλά εδώ με διαφορετικό τρόπο. Οι λήψεις, η χρήση αποστάσεων και η αίσθηση ότι “κάτι μεγάλο συμβαίνει” λειτουργούν.
Θέματα που προκαλούν σκέψη: Η σειρά δεν ρωτάει μόνο «τι θα γινόταν αν όλοι έγιναν ευτυχείς;», αλλά: Πόσο κοστίζει η ελευθερία; Τι συμβαίνει όταν η αντίσταση γίνεται η ίδια μορφή ενοχής; Η Carol εκπροσωπεί αυτή τη δυσκολία.
Επιφυλάξεις και τι μένει να δούμε
Αργός ρυθμός: Η σειρά “παίζει” πολύ με την ατμόσφαιρα και λίγο με την εξέλιξη.
Ο χαρακτήρας της Carol: Η Carol ως ήρωας είναι αντι-ήρωας. Αυτό είναι δυνατό σημείο, αλλά υπάρχει και ο κίνδυνος ο θεατής να μην “δεθεί” αμέσως μαζί της.
Η Rhea Seehorn σε έναν ρόλο που μας θυμίζει γιατί την αγαπήσαμε
Η Rhea Seehorn, γνωστή από το Better Call Saul, αποδεικνύει για ακόμη μια φορά πως μπορεί να κουβαλήσει ολόκληρη σειρά μόνη της.
Αισθητικά, το Pluribus είναι ένα κόσμημα. Φωτισμοί που θυμίζουν το Severance, γωνίες λήψης που τονίζουν τη γεωμετρία ενός «συλλογικού» κόσμου και μια χρωματική παλέτα που μεταβαίνει από το θερμό στο ψυχρό μέσα στην ίδια σκηνή.
Ο ρυθμός είναι αργός, αλλά μάλλον αυτό γίνεται σκόπιμα. Κάθε στιγμή μοιάζει να κρύβει κάτι που δεν έχεις καταλάβει ακόμη.
Μια sci-fi ιστορία που μιλά για τις ζωές μας
Tο Pluribus είναι βαθιά ανθρώπινo. Θίγει το πώς αντιλαμβανόμαστε την ευτυχία, τη συναίνεση, την ατομικότητα. Πόση ελευθερία είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε για να μη νιώθουμε πια μόνοι;
Και τι σημαίνει να ζεις «έξω από το σύστημα» όταν αυτό δεν είναι πια πολιτικό, αλλά βιολογικό;
Ο Gilligan, γνωστός για την ικανότητά του να χτίζει αργά χαρακτήρες και να καταστρέφει την ηθική τους σταδιακά, εδώ κάνει κάτι πιο λεπτό: καταστρέφει την αντίσταση.
Η σειρά σε κάνει να νιώθεις άβολα γιατί όλα δείχνουν υπερβολικά καλά. Kι αυτό είναι πολύ καινούργιο για τον θεατή αλλά και πολύ ενδιαφέρον.
Διαθέσιμο στο AppleTV+ με νέο επεισόδιο κάθε Παρασκευή.
credits φωτογραφιών: AppleTV+.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ