Zappit

Θέατρο: Σεργιάνι με τον κατά φαντασίαν ασθενή στην αιολική γη του Κοτζάμπαση

Το θέατρο πρωταγωνιστεί και πάλι εδώ στο zappIT.

Λίγο πριν το ξεκίνημα της νέας εβδομάδας ερχόμαστε και πάλι, μέσα από το zappIT, με προτάσεις για το θέατρο που αξίζει να συμπεριλάβετε στην ατζέντα της θέασης σας. Παραστάσεις που σίγουρα θα προσφέρουν τροφή για σκέψη και συζήτηση στην έξοδο σας.

Ο κατά φαντασίαν ασθενής, του Μολιέρου
Δευτέρα και Τρίτη στο θέατρο Βασιλάκου

Μια κωμωδία πραγματικά να… την πιεις στο ποτήρι έρχεται από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης, όπου και πρωτοπαρουσιάστηκε, να απλωθεί στη σκηνή για το αθηναϊκό κοινό μέσα από μια ευφυή, σύγχρονη σκηνοθετική ματιά και καινούρια απόδοση δια χειρός Κώστα Γάκη.

Με μπροστάρη τον σκηνικά σαρωτικό και αγαπημένο Θανάση Τσαλταμπάση, αυτό το ανέβασμα του «Κατά φαντασίαν ασθενούς» έρχεται να καθρεφτίσει με ζωντάνια και σεβασμό την εποχή του σπουδαίου δραματουργού στη Γαλλία του 17ου αιώνα. Για πρώτη φορά το έργο του Μολιέρου παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1673, με τον ίδιο το συγγραφέα στο ρόλο του πρωταγωνιστή. Από κει έρχεται και η σημερινή ιστορία στην οποία ο θίασος του διάσημου ηθοποιού Μπεζάρ βρίσκεται σε αναζήτηση θεατρικής στέγης και έργου. Ένας νέος συγγραφέας, ονόματι Μολιέρος τολμάει να του παρουσιάσει το τελευταίο του έργο. Μια ιστορία για κάποιον υποχόνδριο φιλάσθενο με το γνώριμο, σε μας, όνομα Αργκάν. Καθώς ο Μολιέρος διαβάζει το έργο στο θίασο του Μπεζάρ, αυτό ζωντανεύει μαζί με την εποχή του και όλα όσα ακολουθούν μας παρασέρνουν σε ένα ξέφρενο και απολαυστικό χορό χαράς.

Με κέφι και μπρίο αλωνίζουν την σκηνή η Αγοραστή Αρβανίτη, η Μαρία Παπαφωτίου, η Νάστια Βραχάτη, η Στεφανία Καλομοίρη, ο Δημήτρης Καλαντζής, ο Ορφέας Παπαδόπουλος και ο Αλέξανδρος Ζουριδάκης με τον Νίκο Ορφανό να βρίσκεται στον ρόλο του αφηγητή!

Χαρίστε πραγματικά ένα βράδυ ψυχαγωγίας στον εαυτό σας, φίλοι, απολαμβάνοντας γνήσια κωμωδία με σφιχτούς ρυθμούς και αβίαστο γέλιο στη σκηνή του θεάτρου Βασιλάκου!

Ο Κοτζάμπασης του Καστρόπυργου, του Μ. Καραγάτση
Τετάρτη με Κυριακή στο θέατρο Πορεία

Συνέχεια παραστάσεων και δικαίως για τη νέα σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου όπου ένα εξαίρετικο καστ ηθοποιών και μουσικών έρχεται στη σκηνή για να παρουσιάσει την διασκευή του Θανάση Τριαρίδη στο έργο του Μ. Καραγάτση. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο βρίσκεται ο Γιώργος Χριστοδούλου ο οποίος και σηκώνει με πάθος στους ώμους του το έργο μα και το βάρος που φέρει ο ήρωας του. Ο Μίχαλος Ρούσης, ο ήρωας, ο προδότης κι εξωμότης, ο εραστής και ο ηττημένος μιας ολόκληρης μυθιστορηματικής ζωής και εποχής.

Ασφαλώς δίπλα του ο ηθοποιός έχει εξαίσιους συμπαίκτες και συνοδοιπόρους, οι οποίοι με επιμέλεια έχουν εστιάσει στην λεπτομέρεια των ρόλων τους, με εξέχοντες τον Χρήστο Μαλάκη στον ρόλο του Μουσταφάμπεη, τον Δημήτρη Ήμελλο σε εκείνον του Κολοκοτρώνη και τον Θανάση Δόβρη ως Παπαφλέσσα. Με όμορφα σκηνικά χρώματα έρχεται πλάι στον κεντρικό ήρωα η Λεωνή Ξεροβάσιλα, ως Βαγγελιώ Σπυροπούλου ενώ ο Κώστας Βασαρδάνης και η Ξανθή Γεωργίου κρατούν σταθερό τον σφιχτό ρυθμό της δουλειάς ως Όθωνας και Αμαλία αντίστοιχα. Ειδική μνεία θα κληθώ με χαρά να κάνω στους μουσικούς και την ζωντανή μουσική επί σκηνής που δεν συνοδεύουν, παρά ενισχύουν την πλοκή.

Με φόντο την ελληνική επανάσταση, το έργο έρχεται να μιλήσει στον θεατή με τόλμη για την πολυπλοκότητα της ανθρώπινης φύσης και τα γεγονότα σε μια ιστορία που καθρεφτίζει τόσο οικεία κακά όσο την ατομική και κοινωνική ευθύνη των ανθρώπων.

«Το έργο θα μπορούσε και να ονομάζεται «Στο μυαλό του Μίχαλου Ρούση». Η σκηνοθεσία επιχειρεί να συλλάβει τους χαρακτήρες ως ονειρικά όντα, σε κρίσιμες στιγμές της ύπαρξης. Η αποδοχή της υποκειμενικότητας είναι το κλειδί για να κατορθώσουμε να συνδιαλεχθούμε με την ιστορία μας, τη βιολογική μας ταυτότητα. Όλοι και όλα είναι και κάτι άλλο από αυτό που φαίνονται» διευκρινίζει ο σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου.

Αιολική γη, του Ηλία Βενέζη
Τετάρτη με Κυριακή στο Εθνικό Θέατρο

Από τις ρίζες των δέντρων της Ανατολής, από τα βουνά της Μικρασίας που τα λένε Κιμιντένια ξεπηδάει η Αιολική Γη και ταξιδεύει από το κτήμα του παππού και της γιαγιάς στα κύματα του Αιγαίου. Έτσι όπως ταξιδεύει και η ψυχή του μικρού Πέτρου, που παρέα με την αγαπημένη του αδελφή ακούει τις μυστικές φωνές της φύσης, τα καλέσματα των σπηλιών και αφουγκράζεται τους ήχους της γης και του νερού.

Ένα σκηνικό τοπίο υψηλής αισθητικής με καθαρές γραμμές και σαφή διαδρομή κατορθώνει να στήσει ο σκηνοθέτης Τάκης Τζαμαργιάς έχοντας ένα σημαντικού ταλέντου δυναμικό ηθοποιών στα χέρια του. Ο Ηλίας Βενέζης καταγράφει με νοσταλγία τις παιδικές αναμνήσεις του στις Κυδωνίες της Μικράς Ασίας από τις αρχές του 20ού αιώνα μέχρι το 1914, όταν άρχισαν οι πρώτοι διωγμοί. Έτσι συναντάμε ένα έργο – αναπόληση της παιδικής αθωότητας αλλά και μνήμης του αποχωρισμού από τη γενέθλια γη της Μικρασίας λίγα χρόνια πριν από τη Μεγάλη Καταστροφή, από την οποία συμπληρώνονται φέτος 100 χρόνια.

Κοντά στα τσακάλια, τα αγριογούρουνα, τις αρκούδες και τους αετούς ο κεντρικός ήρωας θα γνωρίσει μαζί με τα παραμύθια της γιαγιάς, τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα. Θα γνωρίσει την τραχιά και άγρια φύση του τόπου και των ανθρώπων και θα μάθει για τους προγόνους του, που ξεχέρσωσαν την άγονη γη κάνοντάς τη ζωή και πεπρωμένο τους.

Το υποστατικό του παππού είναι ανοιχτό και φιλόξενο. Σαν ομηρικός βασιλιάς, φιλοξενεί τους περαστικούς κι εκείνοι σαν αντάλλαγμα για τη φιλοξενία αφηγούνται στην οικογένεια ιστορίες και παραμύθια από τον μαγικό κόσμο της Ανατολής. Αυτά τα παραμύθια, ντυμένα με ήχους, χρώματα, μυρωδιές θα είναι οι ανεξίτηλες μνήμες που θα συνοδεύουν το νεαρό ήρωα.

Στη σκηνή σε ξεχωριστή καλλιτεχνική στιγμή συναντάμε τον Μιχάλη Συριόπουλο που «ντύνεται» τον Πέτρο, την Γαλήνη Χατζηπασχάλη, την Χαρά Μάτα Γιαννάτου, τον Μάξιμο Μουμούρη, τον Δημοσθένη Παπαδόπουλο και τον αγαπημένο φίλο Δημήτρη Μαύρο. Πλάι τους σε αυτή την καλοκουρδισμένη παράσταση βρίσκονται οι Αλίκη Αλεξανδράκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Μαρία Δελετζέ, Κωστής Καλλιβρετάκης, Θοδωρής Κατσαφάδος, Παναγιώτης Κατσώλης, Νίκος Καρδώνης, Γιασεμί Κηλαηδόνη, Κλεοπάτρα Μάρκου, Έλενα Μαρσίδου, Δημήτρης Ντάσκας, Δημήτρης Παπανικολάου, Θανάσης Ραφτόπουλος, Τάσος Ροδοβίτης, Χρήστος Παπαδόπουλος, Αλεξάνδρα Γούτα και Βικτώρια Φώτα.