Zappit

Θέατρο 104: Το πρόγραμμα της σεζόν 2018-2019

Φέτος το Θέατρο 104 συμπληρώνει 10 χρόνια παρουσίας στo αθηναϊκό θεατρικό τοπίο.

Φέτος το Θέατρο 104 συμπληρώνει 10 χρόνια παρουσίας στo αθηναϊκό θεατρικό τοπίο. Σε αυτή την δεκαετία αγκαλιάσαμε και υποστηρίξαμε τις νέες δημιουργικές δυνάμεις του τόπου μας, καλλιτέχνες που μας εμπιστεύθηκαν και τους εμπιστευθήκαμε και στην πορεία τους παρακολουθήσαμε να χαράζουν ο καθένας την δική του ξεχωριστή λαμπρή πορεία. Στηρίξαμε το νέο ελληνικό έργο και καταφέραμε να φτιάξουμε μια σχέση εκτίμησης κι εμπιστοσύνης με το θεατρόφιλο κοινό. Στην πορεία έγιναν λάθη και επιλογές που δεν ευόδωσαν. Πάντα όμως κάθε εγχείρημα έκρυβε πίσω του σκληρή δουλειά κι εντιμότητα απέναντι στον θεατή. Και φέτος όπως και πέρυσι , όπως και κάθε χρόνο δίνεται μεγάλη βαρύτητα στο ελληνικό κείμενο και φυσικά στις νέες θεατρικές δυνάμεις του τόπου.

Θάνος Δημητριάδης – Καλλιτεχνικός διευθυντής

Μαρίκα Αρβανιτοπούλου – Υπεύθυνη Επικοινωνίας

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

BEGINNING  του Ντέϊβιντ Έλντριτζ

Από τις 14 Σεπτεμβρίου

Παραμονή Πρωτοχρονιάς 2018. Κάθε ιστορία ξεκινάει απο κάπου…Κάπως, κάποτε… Είναι ξημερώματα και ενώ όλοι  οι υπόλοιποι έχουν φύγει ο Ντάνι έχει ξεμείνει στο πάρτυ της Λόρα, στο διαμερισμά της το οποίο βρίσκεται σε κακό χάλι. Το ίδιο και αυτοί…Να πιουν ένα τελευταίο ποτό; Ο Ντάνι και η Λόρα είναι κάποιοι από μας. Είναι οι ωραίοι γείτονες της διπλανής πόρτας. Είναι νέοι, κεφάτοι, νευρωτικοί  και πολύ επίκαιροι. Η Λόρα πιστεύει στα νέα ξεκινήματα. Ο Ντάνι όχι ακριβώς. Εσείς πιστεύετε ακόμη στα νέα ξεκινήματα; Τι γίνεται όταν εκείνη θελει κι εκείνος μπορεί;;; Τι γίνεται όταν το βιολογικό της ρολόι χτυπάει επίμονα και εκείνος …τρομάζει;;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Πρωταγωνιστούν : Θάλεια Ματίκα , Γιάννης Δρακόπουλος

Μετάφραση-Σκηνοθεσία : Τάσος Ιορδανίδης

Σκηνικά: Μανώλης Φραγκάκης

Κοστούμια: Παναγιώτα Παρασκευοπούλου

Μουσική: Κωστής Ξενόπουλος

Μουσική επιμέλεια : Κωστής Ξενόπουλος-Τάσος Ιορδανίδης

Φωτισμοί: Μπάμπης Αρώνης

Φωτογραφίες: Μελίνα Δόσιου

Trailer : Κωστής Ξενόπουλος

Παραγωγή: Vision Artt

( Παναγιώτα Παρασκευοπούλου- Κωστής Ξενόπουλος)

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Παρασκευή : 21.00

Σάββατο      : 21.00

Κυριακή       : 20.30

 

 

ΟΥΡΑΝΙΑ Του Γεράσιμου Ευαγγελάτου

Από 17 Σεπτεμβρίου

Η Ουρανία είναι φίλη σου, αλλά μάλλον δεν το ξέρεις. Υπάρχει σοβαρή πιθανότητα ν’ ανήκεις στους 240 φίλους της στο facebook. Στην πραγματική ζωή είναι κάπως δύσκολο να τη συναντήσεις μιας κι η Ουρανία δε βγαίνει απ’ το σπίτι, παρά μόνο για ένα πολύ συγκεκριμένο λόγο…

Η Ουρανία είναι ερωτευμένη. Πολύ. Και φοβάται περισσότερο. Η Ουρανία χαίρεται, θυμώνει, γελάει και κλαίει. Η Ουρανία έχει σκοτεινά μυστικά. Έχει κι ένα μεγάλο Όνειρο, αλλά αυτό θα σου το εκμυστηρευτεί μόνο αν σε εμπιστευτεί πραγματικά.

Η Ουρανία είναι ένας αμφίθυμος μονόλογος πάνω στο όνειρο και τη ματαίωση του, πάνω στον απόλυτο έρωτα και την ολοκληρωτική μοναξιά. Μα πάνω απ’ όλα είναι η πορεία ενός νέου ανθρώπου σε έναν κόσμο που δεν κατανοεί. Ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος με τρυφερότητα και χιούμορ καταγράφει την ψυχοσύνθεση μιας νέας γυναίκας εγκλωβισμένης σε ένα παιδικό δωμάτιο και ο Γιώργος Σουλειμάν προσεγγίζει με ευαισθησία τις πιο κρυφες πτυχές μιας αιχμηρής προσωπικότητας. Η ανερχόμενη Δανάη Μπάρκα στον ομώνυμο ρόλο εναλλάσσει πρόσωπα και συναισθήματα δημιουργώντας μια ηρωίδα που θα μείνει στο μυαλό και την καρδιά σας για πολύ καιρό.

Το τραγούδι “μέχρι Θανάτου” έγραψε ειδικά για την παράσταση ο Θέμης Καραμουρατίδης σε στίχους του Γεράσιμου Ευαγγελάτου.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία: Γιώργος Σουλεϊμαν

Ερμηνεία: Δανάη Μπάρκα

Art Direction: Κωνσταντίνος Γε ωργαντάς

Παραγωγή: People Entertainment

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Δευτέρα : 21:15

Τρίτη      :  21:15

 

 

ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΛΟΡΙΝ  της Παλόμα Πεδρέρο

Από 22 Σεπτεμβρίου

Ύστερα από την περσινή τεράστια επιτυχία του έργου της πολυβραβευμένης Ισπανίδας συγγραφέως Παλόμα Πεδρέρο, «Το Κάλεσμα της Λορίν», σε σκηνοθεσία της Φένιας Αποστόλου,  στο A Small Argo Full of Art, η παράσταση επιστρέφει από το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018 και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων,  στο Θέατρο 104.

Λίγα λόγια για το έργο

Κεντρικό θέμα του έργου αποτελεί η καταπίεση που αισθάνεται ένας φυλομεταβατικός άνδρας, στην προσπάθειά του να βρει την πραγματική του ταυτότητα, την ταυτότητα που, για πολλά χρόνια, είχε καταπνίξει, λόγω κοινωνικών και οικογενειακών συμβάσεων.  Η αποκάλυψη έρχεται, μία βραδιά Αποκριάς, όπου ο ίδιος (Πέδρο)  μεταμφιέζεται σε Λορίν Μπακόλ, ενώ η γυναίκα του (Ρόζα) σε Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, στο πλαίσιο ενός παιχνιδιού ρόλων και καταστάσεων…

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Σκηνοθεσία: Φένια Αποστόλου

Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου

Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

Μουσική Επιμέλεια-Ηχητικό Τοπίο: Μιχάλης Τσίχλης

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Παρισσινού

Ειδικές Κατασκευές: Αλέξανδρος Λόγγος

Φωτογράφιση: Αθηνά Σαρηγιαννίδη

Μακιγιάζ Φωτογράφισης: Βασίλειος Πίκουλας

Video Trailer 1: Μιχαήλ Μαυρομούστακος

Video Trailer 2: Θεοφύλακτος Αργυρού

Ερμηνεύουν: Ιωάννης Αθανασόπουλος (Πέδρο), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ρόζα)

Παραγωγή: Λυδία Λίθος ( https://www.lydialithosdance theatre.com/ )

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Σάββατο : 21:15

Κυριακή : 21:15

 

 

Η ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ

Από 24 Σεπτεμβρίου

Μια αντι – ιστορική κωμωδία του Δημήτρη Τσεκούρα για 2η σεζόν

Μια γιορτή, μια οικογένεια, ένας ξένος κι ένα τραπέζι. Συγκρούσεις, αποκαλύψεις, φιλοσοφίες, πόθοι, αναμνήσεις, ο έρωτας και το κακό που δεν έρχεται ποτέ από έξω. Στιγμές που οδηγούν σε απώλειες.  Η επόμενη ημέρα θα είναι ημέρα απελευθέρωσης;

“Απελευθέρωση : εγκεφαλική κατάσταση κατά την οποία ένα υποκείμενο υπό την επήρεια παράλογων κι αφύσικων ψυχοσωματικών εξαναγκασμών οδηγείται με ηχηρό ή απολύτως σιωπηλό τρόπο στη σταδιακή ή ακαριαία απομάκρυνσή του από ένα άλλο υποκείμενο ή από μία πατρίδα ή από έναν εχθρό.”

Η παράσταση τοποθετεί σ΄ έναν τόπο χωρίς χρόνο τα μέλη μιας κλειστής κοινωνικής ομάδας, που αποτελούν μέρος της ευρύτερης, εγκλωβισμένα στις προσωπικές τους ιστορίες, να παλεύουν με τα στερεότυπα. Λιτά κι απέριττα, σπαραχτικά αβοήθητα… Κι όλα αυτά μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις κι ένα καψουροτράγουδο που διέπει την ύπαρξή τους.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: 

Σκηνοθεσία:Ζωή Ξανθοπούλου

Παίζουν:Βασίλης Βηλαράς, Κατερίνα Δημάτη, Άρης Ντελία, Ντέπυ Πάγκα, Γιάννης Παπαϊωάννου

Μουσική:Σπύρος Γραμμένος

Βοηθός σκηνοθέτη:Έφη (Ρόμπιν) Χαστά

Φωτογραφίες:Δήμητρα Τριανταφύλλου

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Δευτέρα : 21:15

Τρίτη      : 21:15

Τετάρτη: 21:15

 

 

BU 21

Από 22 Οκτωβρίου

Το “BU21” του Stuart Slade που παρουσιάστηκε στο Trafalgar Studios στο West End του Λονδίνου, ανεβαίνει σε πανελλήνια πρώτη στο Θέατρο 104 σε σκηνοθεσία Θοδωρή Βουρνά, μετάφραση Λυδίας Τριγώνη και συνεχίζεται για δευτερη σεζόν από τις 22 Οκτωβρίου 2018 για 12 μόνο παραστάσεις. Όταν είσαι σε κρίση κάνεις αυτό που πρέπει να κάνεις… Το έργο αγγίζει το φαινόμενο της τρομοκρατίας και πραγματεύεται τις ιστορίες έξι επιζώντων με έναν ιδιαίτερο και καυστικά ρεαλιστικό τρόπο.

Λίγα λόγια για το έργο “ BU 21”

Τι θα γινόταν αν αυτό που έβλεπες στις ειδήσεις συνέβαινε και σε ’σενα;

Αν αυτές οι εικόνες που μοιάζουν σαν σκηνές από ταινία εκτυλίσσονταν μπροστά στα μάτια σου;

Αν γινόσουν μέρος εαυτών των γεγονότων που συμβαίνουν στον κόσμο και που εσύ βλέπεις απ’ την απόσταση του ψηφιακού μέσου που προβάλλει τα νέα;

Ένας πύραυλος χτυπά απ’ το πουθενά ένα επιβατικό αεροπλάνο. Ακολουθεί μία τεράστια έκρηξη και το BU21 πέφτει σ’ έναν κεντρικό δρόμο του Λονδίνου. Με αφορμή αυτό το αεροπορικό χτύπημα, 6 άνθρωποι που θα μπορούσαν να είναι ένας από εμάς, αφηγούνται τις απώλειες εκείνης της μέρας, το τραύμα και τη διαδικασία επούλωσης του, με κοινό συμπέρασμα πως : «Αν δε μπορείς να το χλευάσεις, θα σε κάνει κομμάτια.»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Συγγραφέας: Stuart Slade

Μετάφραση: Λυδία Τριγώνη

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς

ΠΑΙΖΟΥΝ: Χρηστίνα Γαρμπή, Αντώνης Πριμηκύρης, Τάκης Νάτσης,  Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου, Βαγγέλης Σαλευρής, Λία Τσάνα

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Δευτέρα : 21:15

Τρίτη       : 21:!5

 

 

 

FRIDA ΚΙ ΑΛΛΟ    Μια πολυμεσική παράσταση ένας video-art μονόλογος από τους Fly Theatre

Από τις 24 Οκτωβρίου

Μετά την επιτυχία της παράστασης «Αγγελική» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου (2014-2016), οι FLY THEATRE εντυπωσιάζουν και πάλι αυτή τη φορά με μία παράσταση, στο Θέατρο 104, για την μυθική Frida Kahlo η σπαραχτική ιστορία της οποίας παρουσιάζεται όπως δεν την έχετε ξαναδεί.

Η Κατερίνα Δαμβόγλου αναλαμβάνει το ρόλο της Μεξικανής ζωγράφου ενώ ο Robin Beer «επιστρατεύει», τις μαγικές δυνατότητες της τεχνολογίας δημιουργώντας, καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, ζωντανά ήχο και βίντεο. Με αυτόν τον τρόπο «ζωγραφίζει» τον περιβάλλοντα σκηνικό χώρο της Κατερίνας Δαμβόγλου που ως Φρίντα αλληλεπιδρά μαζί του άλλοτε με θυμό άλλοτε με οξύ μαύρο χιούμορ ξετυλίγοντας το – ματωμένο συχνά από τον πόνο – νήμα της ζωής της.

Η Frida, σύμβολο επιμονής, αντοχής και ελευθερίας, αντισταθμίζει την ακινησία της, “κινώντας” τη ζωή της στο μέγιστο. Τούτο την οδήγησε να παράγει ένα μοναδικό έργο, ακόμη και όταν “κοιτάζει προς τα μέσα”, που εκφράζει μια καθολική και βαθιά εικόνα του γύρω κόσμου. Με αυτόν τον τρόπο ξεφεύγει από την αναπηρία της και μας κάνει να θέλουμε ακόμα Φρίντα Κι Άλλο.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Κείμενα/Επεξεργασία Κειμένου: Κατερίνα Δαμβόγλου, Μιράντα Βατικιώτη

Σκηνοθεσία: Fly Theatre (Κατερίνα Δαμβόγλου & Robin Beer)

Δραματουργία: Μιράντα Βατικιώτη

Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Ερμίνα Αποστολάκη

Βοηθός Σκηνογράφου-Ενδυματολόγου:  Κατερίνα Μπασκούτα

Ζωγραφική – Κατασκευή Σκηνικού: Ελένη Παπαδάκη

Φως – Ήχος: Robin Beer

Mακιγιάζ: Όλγα Πάτσιου

Φωτογραφίες: Αλίκη Χιωτάκη, Κωστής Λέπουρης

Παίζουν: Κατερίνα Δαμβόγλου & Robin Beer

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Τετάρτη : 21.15

Πέμπτη   : 21.15

 

 

Η ΓΕΛΑΔΑ του Ναζίμ Χικμέτ

Από τις 24 Οκτωβρίου

Σ’ ένα μακρινό χωριό κάπου στο άγνωστο, σε χρόνο απροσδιόριστο, μια οικογένεια ψάχνει “σωτήρα”. Η μάνα, η κόρη, ο γιος, ο δάσκαλος και ο σοφέρ μπλέκονται σε μια ιστορία παράλογη… Ή μήπως μια ιστορία τόσο καθημερινή που φαντάζει παράλογη;

Μια αγελάδα χαριτωμένη, έξυπνη, ανθεκτική, όμορφη, διαφορετική από τις άλλες… μια αγελάδα κακομαθημένη, τυραννική, δικτατορική… ανακηρύσσεται βασίλισσα. Θα καταφέρει η Αγελάδα να διατηρηθεί στην εξουσία; Κι αν ναι για πόσο;

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Μετάφραση: Γιώργος Σύρμας

Διασκευή: Νίκη Τσέτικα

Σκηνοθεσία: Νίκη Τσέτικα

Βοηθός σκηνοθέτη: Νάνσυ Βασιλοπούλου

Ενδυματολόγος: Αντωνία Παλαβού

Σκηνικά: Ευθύμης Τζώρας

Παίζουν: Ζακυνθινός Ορέστης, Καπρέλης Θάνος, Κράνου Καλυψώ, Τζώρας Ευθύμης, Τσώμου Αναστασία

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ :

Τετάρτη : 21:15

Πέμπτη  :  21.15

 

ΦΩΣ! 220 ΧΡΌΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΣΟΛΩΜΟΥ

Από Νοέμβριο

Ιδιόμορφα παιδικά χρόνια, εφηβεία σε ξένο τόπο, επιστροφή σε πατρίδα εμπόλεμη χώρα, συνεχείς δυσκολίες. Ταραγμένο οικογενειακό περιβάλλον, εσωτερική αγωνία, μοναξιά, μα πάνω από όλα, πάθος για την Ελευθερία και την Τέχνη. Αυτοί είναι οι ιστοί που υφαίνουν τη ζωή και την πολύπλευρη προσωπικότητα του Διονύσιου Σολωμού. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της παράστασης «ΦΩΣ… Διονύσιος Σολωμός – 220 χρόνια από τη γέννησή του», σε κείμενο Κλεοπάτρας Εμμανουήλ και σκηνοθεσία Δημήτρη Παναρετάκη.

Μέσα από ενδελεχή ιστορική έρευνα, με απόλυτο σεβασμό στον ποιητή που έμελλε να γίνει ο Εθνικός της Ελλάδας, η παράσταση επανασυστήνει στο κοινό έναν άνθρωπο που μόνιμα μαχόταν τους προσωπικούς, εσωτερικούς του δαίμονες, μένοντας ταυτόχρονα πάντα πιστός στην πατρίδα και τα ιδανικά του. Στη σκηνή του 104 ζωντανεύουν οι σημαντικότερες στιγμές της ζωής και της συγγραφικής δημιουργίας του Διονύσιου Σολωμού.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Κείμενο : Κλεοπάτρα Εμμανουήλ

Σκηνοθεσία / Μουσική: Δημήτρης Παναρετάκης

Ερμηνεύουν: Κλεοπάτρα Εμμανουήλ, Γιώργος Καπετανάκος, Πάνος Λουκαΐδης, Δημήτρης Παναρετάκης

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Παρασκευή: 21:00

 

 

ΔΙΓΕΝΗΣ ΑΚΡΙΤΗΣ, ΣΤΑ ΟΡΙΑ

Από 10 Δεκεμβρίου

Τρεις «ραψωδοί» ζωντανεύουν  τον  Διγενή Ακρίτη, το  ηρωικό ποίημα που είναι και το πρώτο γραπτό μνημείο  της νεοελληνικής λογοτεχνίας. Πολεμάνε, ερωτεύονται,  αναμετριούνται με δράκους και θηρία, χορεύουν, τραγουδάνε, παίζουν με το θάνατο και ζούνε την κάθε μέρα τους τόσο έντονα σαν να είναι η τελευταία  μιας μακρόχρονης ζωής. Υπάρχει όμως ένα όριο και για αυτούς που αψηφούν τη στιγμή του τέλους. Ένα όριο που μας εξομοιώνει όλους . Μπορεί να ξεφύγει κανείς από αυτό.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Πρωταγωνιστούν:Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Αλέξανδρος Τούντας

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Καραγιάννη

Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Διαμόρφωση ηχητικού τοπίου: Ρηνιώ Κυριαζή

Σκηνικός χώρος – Κοστούμια: Σοφία Καραγιάννη, Βάσια Μίχα

Βοηθός σκηνοθέτη : Βάσια Μίχα

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Trailer: Στέφανος Κοσμίδης

Σχεδιασμός αφίσας: Βασίλης Σελιμάς

Η θεατρική ομάδα Gaff  επιχορηγήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού.

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Δευτέρα : 21:15

Τρίτη      :  21:15

 

 

ΣΧΗΜΑΤΑ του Νίκου Ρουμπάκη

Από Ιανουάριο 2019

Τρία αδέρφια, ο Φρίτζ, η Ιρένε και η Γιούτα, παρατηρούν τον ουρανό. Στο οπτικό τους πεδίο ένα νησί κι ένας ήλιος που καίει πάντα. Ένα σύννεφο που αλλάζει σχήματα, μα διαρκώς μοιάζει με τη μαμά. Η φαντασία απαγορεύεται δια ροπάλου. Αν παραβείς τον κανόνα, η τιμωρία είναι βαριά. Σου αφαιρείται το όνομα δια βίου και αποκαλείσαι ως ‘αυτό’ ή ‘εκείνο’, ποτέ ‘εσύ’.

Ένα έργο της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας που διαπραγματεύεται την ενηλικίωση του ατόμου υπό την σκιά της απουσίας του γονεϊκού προτύπου. Ένα Τζέγκα στη μέση της σκηνής περιμένει να μετατοπιστεί. Είναι η σειρά του Φρίτζ να παίξει, μα κάτι πάντα έρχεται για να διακόψει αυτή τη διαδικασία . Ο Χοντρός Κύριος με το μουστάκι, ήρωας ενός ‘παραμυθιού’, είναι αυτός που θα το γκρεμίσει ή θα καταφέρει να κάνει την τελική κίνηση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία: Θέμης Θεοχάρογλου

Φώτα: Ζωή Φαμέλη- Μολυβδα

Παίζουν: Αναστασία Σιωπίδου, Γεωργία Χουχούμη,Νίκος Ρουμπάκης

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Τετάρτη : 21:15

Πέμπτη  :  21:15

 

Η ΜΟΝΙΚΑ ΒΙΤΙ ΔΕ ΘΥΜΑΤΑΙ ΠΙΑ Του Θωμά Τσαλαπάτη

Από Ιανουάριο 2019

«Η Μόνικα Βίτι δεν θυμάται πια. Κοιτάζοντας τον ορίζοντα τίποτα δεν διακρίνει πια. Γιατί ο χώρος είναι πια το ίδιο με τον χρόνο χωρίς εξόδους διαφυγής.»

Τρείς γυναίκες αφηγούνται επί σκηνής. Εκδοχές, αποκλίσεις και ταυτίσεις των ίδιων γεγονότων. Διαφορετικές διαδρομές της ίδιας αφετηρίας, διαφορετικούς τερματισμούς της ίδιας διαδρομής. Το δάσος, το θέρετρο, το κτήριο στην άκρη της πόλης. Και μαζί η ανάμνηση, η καταγραφή της και η απουσία της. Το τραύμα, η ανακατασκευή του κόσμου μέσα από ένα θολό παρελθόν. Η μνήμη στην εποχή της απόλυτης καταγραφής και ταυτόχρονα η μνήμη ως στοιχείο που προσδιορίζει, αλλοιώνει και γεννά την ταυτότητα. Ποια είναι η πολιτική της μνήμης; Πως γίνεται να ξεχνάς σε μια εποχή που όλα καταγράφονται; Και τελικά τι συμβαίνει όταν θυμόμαστε ένα γεγονός που δεν έχει συμβεί ποτέ αλλά εμείς το θυμόμαστε ως πραγματικό; Είναι αληθινό; Και πως επηρεάζει το παρόν μας;

Ανάμεσα σε βίντεο, φωτογραφίες και άλλα στοιχεία καταγραφής, ανάμεσα σε μονολόγους που επαναλαμβάνονται, συνδιαλέγονται και σπάνε, δυο γυναίκες αφηγούνται προσπαθώντας να οικοδομήσουν την ταυτότητα μέσα από την ανάμνηση, το πρόσωπο μέσα από την αντανάκλασή, την επικοινωνία ανάμεσα στις λέξεις που δεν τις αφήνουν να θυμηθούν.

« Η Μόνικα Βίτι δεν θυμάται πια. Ούτε καν εμένα και εσένα, να την κοιτούμε σε έναν κόσμο άδειο από ανθρώπους. Κοιτάζοντας την, σχεδόν σαν να την παρηγορούμε»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Συγγραφέας : Θωμάς Τσαλαπάτης

Σκηνοθεσία : Νικόλ Δημητρακοπούλου

Βοηθός Σκηνοθέτη : Άλκηστις Νικολαΐδη

Σκηνοθεσία Εικόνας: Κωνσταντίνος Φραγκόπουλος

Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός: Μανόλης Μανουσάκης

Σκηνογραφία: Ανδριανός Ζαχαρίας

Φωτιστικός Σχεδιασμός : Νίκος Βλασόπουλος

Παραγωγή: RM Light

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Ερμηνεία : Αμαλία Καβάλη, Κίττυ Παϊταζόγλου, Λουκία Πιστιόλα

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

ΔΕΥΤΕΡΑ : 21:15

ΤΡΙΤΗ       : 21:15

 

 

 

ΑΪΤΗ, ΜΙΑ PERFORMANCE ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ από την ομάδα Hatari

Από Ιανουάριο 2019

Κεντρική ιδέα:

Έχει σημασία το παρελθόν; Είναι λογική η πρόβλεψη ότι σε εκατόν πενήντα χρόνια δεν θα ξέρει κανείς ότι υπήρξαμε ποτέ; Υπάρχει μία Ιστορία ή πολλές; Σε πόσα δευτερόλεπτα ένα facebook post θεωρείται παλιό; Ήταν ο εμφύλιος ένα πείραμα; Τα ντόμινο όταν στηθούν σωστά, στήνονται σωστά μόνο για να πέσουν; Γίνεται να σε καθορίζει κάτι που δεν γνωρίζεις;

Με κύριο και αποκλειστικό εργαλείο την ερώτηση, η Ιστορία του νεοελληνικού κράτους γίνεται πεδίο προβληματισμού, έρευνας και παιχνιδιού αλλά και σημείο αντίστιξης με το ανιστορικό και επίπεδο παρόν.

Η    ιστορία ενός κράτους που ξεκίνησε το ταξίδι του με τις θερμές ευχές για απελευθέρωση από την Αϊτή – η πρώτη χώρα που αναγνώρισε επίσημα την ελληνική επανάσταση του 1821. Το «Χαΐτιον», μία ανεξάρτητη, αλλά πολύ φτωχή χώρα, που, καθώς δεν ήταν σε θέση να ενισχύσει οικονομικά την επανάσταση, έστειλε στους Έλληνες 45 τόνους καφέ προς πώληση, για να αγοραστούν καριοφίλια και άλλα πολεμοφόδια, αλλά και 100 Αϊτινούς εθελοντές, που πέθαναν όλοι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προς την Ελλάδα […].

Σε μια προσπάθεια αποφυγής του διδακτισμού και των εύκολων απαντήσεων, η παράσταση θέτει γενικότερα ερωτήματα – πώς τοποθετούμε τον εαυτό μας απέναντι στα ιστορικά γεγονότα αλλά και απέναντι σε αυτά που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας.

1

Δύο performers ανταλλάσουν ερωτήσεις, καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, χωρίς την προσδοκία απάντησης, επιμένοντας, όμως, στην πολυπρισματικότητα και στην αμφισημία ανάγνωσης των ιστορικών γεγονότων, μία κατάδυση στην Ιστορία και στην ατομική μνήμη. Τα ερωτήματα τους ξεκινούν από τις γνώσεις που έχουμε για κάποιο ιστορικό γεγονός και επεκτείνονται σε φιλοσοφικές, υπαρξιακές, ή και χιουμοριστικές διερευνήσεις γύρω από τη φύση της ιστορικής πραγματικότητας και τη σημασία της για την προσωπική ιστορία του κάθε ατόμου.

Η  πλήρης απουσία απαντήσεων δημιουργεί έναν εσωτερικό ρυθμό και ένα συνεχές κρεσέντο, που υπογραμμίζει τη θεμελιώδη σημασία της αμφιβολίας και της έρευνας.

Η ερώτηση, ένας μηχανισμός που έχει αποδείξει την παραστασιακή του σημασία και δυναμική (π.χ. Forced Entertainment, Rosencrantz & Guildenstern Are Dead) μας επιτρέπει να κινηθούμε από την διερεύνηση της Ιστορίας στην αναζήτηση ατομικής και συλλογικής ταυτότητας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Κείμενο: Μάριος Τσάγκαρης, Άλκης Ζούπας

Παίζουν: Γιώργος Καπινιάρης, Άλκης Ζούπας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Φένη Μπένου

Επιμέλεια Κίνησης: Βάλια Παπαχρήστου

Σχεδιασμός Φωτισμού – Video – Φωτογραφία: Γιώργος Ζαφειρίου

Πρωτότυπη Μουσική – Σχεδιασμός ήχου: Μάριος Τσάγκαρης

Σχεδιασμός Αφίσας: Κωνσταντίνος Σελλάς

Παραγωγή: ομάδα Hatari

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Kάθε Κυριακή απόγευμα

 

 

ΤΑ ΚΑΚΟΡΙΖΙΚΑ: ΒΡΩΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Από Ιανουάριο 2019

Κάποιες «ενοχλητικές» Φωνές, ( ή Κόρες, ανάλογα με το τι θα μας πει η Μαρίνα) ξυπνάνε τη Λενιώ, τη γραια των παραδοσιακών μας παραμυθιών, από το βαθύ ύπνο της, ρωτώντας την ποια είναι και από πού προέρχεται.

Η Λενιώ, 107 χρονών, πανούργα, πανέξυπνη, θεοχαζη, και σοφή μας αποκαλύπτει τις ρίζες της, ανακαλύπτοντας, ταυτόχρονα, και τις δικές μας .

Μας λέει για την προγιαγιά της που παντρεύτηκε τον Τρισκαταρατο, της Κάτω Γης τον Αφέντη, και για τη μάνα της την Πούλια που έγινε άστρο, και τον πατέρα της, τον ξυπόλητο πρίγκιπα, που τη μεγάλωσε.

Μας θυμίζει τον πλούτο της προφορικής μας παράδοσης, μέσα από τα λαϊκά παραμύθια, πηγαίνοντάς μας ένα ταξίδι στο παρελθόν, εκεί από όπου προερχόμαστε…

Μια παράσταση αφιερωμένη στην άγνωστη πλευρά των παραμυθιών, στις άγριες και παράδοξες όψεις που μπορεί να πάρει η «οικογένεια», αλλά και στις ρίζες μας, είτε ως το οικογενειακό μας παρελθόν, είτε ως πολιτιστική μας κληρονομιά.

Κι όπως όλες οι «οικογένειες» σε κάνει να κλαίς και να γελάς, με αυτά που έχεις να αντιμετωπίσεις!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Κείμενο- σκηνοθεσία: Θάλεια Γρίβα

Σκηνικά-κοστουμια :Μαντώ Ψυχουντάκη

Φωτισμοί : Σάκης Μπιρμπίλης

Μουσική: Παντελής Νικηφόρος

Κίνηση: Γιάννα Μελλά

Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντης Δαλαμαγκας

Δραματολογος: Ελένη Μολεσκη

Φωνητική διδασκαλία: Μαρίνα Σαττι

Ερμηνευτές επί σκηνής: Ηρώ Κισσανδρακη, Αντώνης Κυριακάκης, Γιώργος Σαββίδης, Έλλη Σαρρή και  ο Παντελής Νικηφόρος ως μουσικός

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:

Σάββατο : 21:15

Κυριακή  : 21:15

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού