Την πρόθεσή του να μην “καταπνίξει” τυχόν αποδοκιμασίες κατά της ισραηλινής συμμετοχής με τεχνητά χειροκροτήματα εξέφρασε ο ORF, ο δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας της Αυστρίας, που αναλαμβάνει να διοργανώσει την επόμενη Eurovision στη Βιέννη.
Eurovision 2026: Η ανακοίνωση της ΕΡΤ για τη γνωριμία με τους 28 φιναλίστ των δύο ημιτελικών
Σε σχετική συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι ιθύνοντες του σταθμού, έγινε σαφές πως όλες οι σημαίες των κρατών θα επιτρέπονται εντός του σταδίου κατά τη μετάδοση των τριών show του διαγωνισμού, «αν συνάδουν με τον νόμο, αν έχουν συγκεκριμένη μορφή — μέγεθος, κίνδυνοι ασφάλειας κ.λπ.».
«Δεν θα ωραιοποιήσουμε τίποτε, ούτε θα αποφύγουμε να δείξουμε τι συμβαίνει, επειδή δουλειά μας είναι να δείξουμε τα πράγματα όπως είναι», υπογράμμισε ο εκτελεστικός παραγωγός της Eurovision, Μίκαελ Κρόεν, ενώ με τη σειρά της η διευθύντρια προγράμματος της ORF, Στέφανι Γκρόις-Χόροβιτς, τόνισε:
«Δεν θα παίξουμε τεχνητά χειροκροτήματα πάνω από αυτές [τις αποδοκιμασίες] σε κανένα σημείο».
Ωστόσο, αν και ξεκαθαρίζουν πως δεν θα παίξουν τεχνητά χειροκροτήματα για να υπερκαλύψουν τυχόν αποδοκιμασίες, αυτό που -εντέχνως- δεν επισημάνθηκε από τους διοργανωτές είναι το εάν θα γίνει muting στον ήχο που θα έρχεται από την αρένα, όπως έγινε στις προηγούμενες δύο διοργανώσεις.
35 χώρες στην επετειακή 70η Eurovision
Με έναν ιστορικά χαμηλό αριθμό 35 συμμετοχών θα γιορτάσει η EBU τα 70 χρόνια της Eurovision τον ερχόμενο Μάιο στη Βιέννη. Πρόκειται για ένα αρνητικό ρεκόρ από τη θέσπιση του ενός (2004) και μετέπειτα των δύο ημιτελικών (2008), καθώς 5 χώρες (Ισπανία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Σλοβενία και Ολλανδία) αποχώρησαν από τον διαγωνισμό ως ένδειξη διαμαρτυρίας κατά του Ισραήλ.
Το μεσημέρι της Τρίτης (16/12) η EBU έδωσε στη δημοσιότητα και μία πρώτη γεύση από τη σκηνή της Βιέννης, εκεί όπου 35 καλλιτέχνες θα διεκδικήσουν το τρόπαιο της 70ης διοργάνωσης.
Η κλήρωση των ημιτελικών έχει προγραμματιστεί για τις 12 Ιανουαρίου, ενώ τα τρία live show για τις 12 (Α’ Ημιτελικός), 14 (Β’ Ημιτελικός) και 16 Μαΐου (Μεγάλος Τελικός).
