Zappit

Αλέξης Γεωργούλης: «Είμαι δυσλεκτικός, το έμαθα σε μεγάλη ηλικία»

Ο Αλέξης Γεωργούλης μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στα σχολικά του χρόνια

Ο Αλέξης Γεωργούλης παραχώρησε μία αποκλειστική συνέντευξη στο Happy Day και την Όλγα Λαφαζάνη, όπου αποκάλυψε μεταξύ άλλων το πρόβλημα της δυσλεξίας το οποίο αντιμετωπίζει.

Ο δημοφιλής ηθοποιός και ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Δυσλεξίας, μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε στη γραφή, στην ανάγνωση και στην αποστήθιση κειμένων και πόσο αυτό τον επηρέασε από τα σχολικά του χρόνια.

«Είμαι κι εγώ δυσλεκτικός. Είχα την ατυχία να το μάθω όταν ήμουν πλέον σε μεγάλη ηλικία, στο δεύτερο έτος στο Πολυτεχνείο. Έκανα αναγραμματισμούς, να μη μπορείς να θυμηθείς την ορθογραφία των λέξεων, στο γράψιμο να χάνεις συλλαβές, καμιά φορά και λέξεις. Ένα πάρα πολύ μεγάλο θέμα ήταν στην ανάγνωση. Μου έπαιρνε πάρα πολύ μεγάλο χρόνο να διαβάσω ένα κείμενο και να το αφομοιώσω.»

Παράλληλα, αναφέρθηκε και στα σχολικά του χρόνια: «Θυμάμαι ότι το έλεγαν και στη μητέρα μου: έξυπνο παιδί, καλό παιδί, φιλότιμο παιδί αλλά βαριέται. Αυτό μου δημιούργησε ένα πολύ μεγάλο ψυχολογικό φορτίο που έπρεπε να το κουβαλάω μέχρι που έμαθα ότι είναι θέμα δυσλεξίας. Δεν είσαι ο χαζός, δεν είσαι αυτός που βαριέται, αυτός ο παρεξηγημένος με έναν τρόπο. Γενικώς μου άλλαξε όλη αυτή την εικόνα που είχα για το σχολείο.»

Με αφορμή το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Δυσλεξίας, ο Αλέξης Γεωργούλης τόνισε τη σημασία της σωστής αντιμετώπισης της δυσλεξίας και στον εργασιακό χώρο. «Ζητάμε να ακουστούμε και να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε πολιτικές ώστε να αναχαιτιστεί και να διορθωθεί το πρόβλημα. Το συγκεκριμένο συνέδριο εστιάζει στη δυσλεξία στην εργασία. Η δυσλεξία είναι απλά ένας άλλος τρόπος. Δεν είναι ένα πρόβλημα, δεν είναι ότι εσύ δεν κάνεις γι’ αυτή τη δουλειά.»

Τέλος, δεν παρέλειψε να δώσει και συμβουλές στους νέους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν θέματα δυσλεξίας. Συγκεκριμένα, τόνισε: «Νούμερο ένα είναι η αναγνώριση. Να αναγνωρίσουμε το θέμα. Τι είναι; Δεν είναι κάτι που δε διορθώνεται. Και νούμερο δύο: να βρούμε τι ταιριάζει καλύτερα στον καθένα ώστε να τον βοηθήσει να ξεπεράσει τον βαθμό δυσλεξίας που έχει.»