Η Ubisoft πειραματίζεται με ένα από τα πιο φιλόδοξα concepts που έχουμε δει τελευταία: AI συμπαίκτες που αντιλαμβάνονται τον χώρο, βλέπουν ό,τι βλέπει ο παίκτης και απαντούν σε φυσική ομιλία. Το project ονομάζεται Teammates και, παρότι η εταιρεία το χαρακτηρίζει «πειραματική ερευνητική εμπειρία», βρίσκεται ήδη σε κλειστό playtest με μερικές εκατοντάδες παίκτες.
Το Teammates βασίζεται στην τεχνολογία των Neo NPCs που είχαμε πρωτοδεί το 2024 δίπλα στη Nvidia, αλλά αυτή τη φορά το concept είναι πολύ πιο προχωρημένο: οι AI χαρακτήρες όχι μόνο απαντούν σε φωνητικές εντολές, αλλά καταλαβαίνουν και τι ακριβώς υπάρχει στην οθόνη εκείνη τη στιγμή.
Πώς λειτουργεί το πρωτότυπο
Το παιχνίδι θυμίζει FPS δομή: ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο μέλους μιας αντίστασης σε ένα δυστοπικό μέλλον και πρέπει να διεισδύσει σε εχθρική βάση για να εντοπίσει πέντε αγνοούμενους συμμάχους. Η συνεργασία με τους AI teammates είναι κεντρικό στοιχείο του gameplay.
Η Ubisoft έχει δημιουργήσει τρεις χαρακτήρες AI:
Jaspar: ένας ψηφιακός βοηθός που γνωρίζει το lore και μπορεί να αλλάζει ρυθμίσεις του παιχνιδιού επιτόπου.
Pablo & Sofia: ρομποτικοί σύντροφοι μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού, οι οποίοι αντιδρούν σε εντολές και κινούνται ανάλογα με το τι βλέπει ο παίκτης.
Σε υλικό που μοιράστηκε η Ubisoft, φάνηκε ότι οι χαρακτήρες έχουν οπτική αντίληψη: όταν ο παίκτης είπε στη Sofia «στάσου πίσω από το βαρέλι», εκείνη εντόπισε το αντικείμενο με βάση την κάμερα του παίκτη και τοποθετήθηκε σωστά.
Ο Jaspar λειτουργεί και ως onboarding σύστημα, βοηθώντας τον παίκτη στα πρώτα βήματα. Η Ubisoft πειραματίζεται επίσης με διαφορετικές «προσωπικότητες» για τους AI teammates, με μια επιλογή που ονομάζεται, αρκετά περίεργα, «Κακό Γατί & Καλό Αγόρι».
Τι λέει η Ubisoft
Ο Rémi Labory, Director of Data & AI, εξήγησε ότι η τεχνολογία δίνει εντελώς νέα διάσταση στην αλληλεπίδραση με τα NPCs:
«Αυτή η τεχνολογία ανοίγει δρόμους για νέες, προσωποποιημένες εμπειρίες. Η αντίδραση των χαρακτήρων διαμορφώνεται σε πραγματικό χρόνο από τις επιλογές του παίκτη, κάτι που η παραδοσιακή ανάπτυξη δεν μπορεί να πετύχει. Παραδίδουμε μια ολοκληρωμένη εμπειρία, από το onboarding μέχρι το τέλος της αποστολής, και αυτό γίνεται για πρώτη φορά.»
Τεχνολογία που θα δούμε και αλλού
Η Ubisoft έχει ήδη δοκιμάσει generative AI σε άλλους τομείς, όπως με το Ghostwriter, το εργαλείο που συντάσσει πρώτα draft διαλόγων. Παράλληλα, παραδέχτηκε πρόσφατα ότι το Anno 117: Pax Romana κυκλοφόρησε με AI-generated loading screens που ξέφυγαν από τον τελικό έλεγχο.
Το σημαντικό όμως εδώ είναι ότι η τεχνολογία πίσω από το Teammates δουλεύει ήδη με τις μηχανές Snowdrop και Anvil, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να ενσωματωθεί σχετικά εύκολα σε μελλοντικά projects της εταιρείας.
Για την ώρα, η Ubisoft συγκεντρώνει feedback από το playtest για να εξελίξει το project, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι βλέπει τα voice-controlled AI teammates ως πιθανό κομμάτι του μέλλοντος των παιχνιδιών της.
