Ποια δελτία ειδήσεων έχασαν… πελάτες!

Πριν από λίγες μέρες, με το που ολοκληρώθηκε ο Φεβρουάριος, κυκλοφόρησαν τα ραβασάκια της Nielsen, με τις μετρήσεις τηλεθέασης για το μήνα που πέρασε.

Κι όπως κάθε μήνα, άλλοι πανηγυρίζουν, ενώ άλλοι ανησυχούν για την πτώση, καθώς θα διεκδικήσουν ακόμα μικρότερο κομμάτι από τη συρρικνωμένη διαφημιστική πίτα.

Ωστόσο, θα σας πάω… ένα χρόνο πριν και θα συγκρίνουμε το τώρα με το τότε, στα κεντρικά δελτία ειδήσεων. Όπως θα δείτε λοιπόν στους παρακάτω πίνακες, οι «ναυαρχίδες» των ενημερωτικών τομέων… μπάζουν νερά, ή μάλλον… χάνουν τηλεθεατές!

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία τηλεθέασης της Nielsen, οι μέσοι όροι των κεντρικών δελτίων ειδήσεων (από Δευτέρα έως και Παρασκευή) για το Φεβρουάριο του 2013, ήταν οι εξής:

Αξίζει όμως, να δούμε, τους ίδιους μέσους όρους ένα χρόνο πριν, δηλαδή αυτούς του Φεβρουαρίου του 2012, που είναι οι εξής:

Όπως βλέπουμε λοιπόν, τα δελτία σε MEGA, ANT1, ALPHA και ΝΕΤ σημείωσαν πτώση, ενώ άνοδο σημείωσαν του STAR και του ΣΚΑΪ. Τη μεγαλύτερη πτώση την έχει σημειώσει το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, που μέσα σε ένα χρόνο είδε το μέσο όρο του να μειώνεται κατά 6,2 μονάδες (ήτοι 327.000 τηλεθεατές λιγότεροι), αλλά το MEGA που εξακολουθεί να είναι στην κορυφή έχασε περισσότερους τηλεθεατές, αφού ένα χρόνο μετά το κεντρικό δελτίο ειδήσεών του, σημείωσε πτώση 5,6 μονάδων, αλλά το παρακολούθησαν 328.000 λιγότεροι τηλεθεατές! Αντίστοιχα, ο ALPHA έχασε 1,9 μονάδες (δηλαδή 120.000 λιγότεροι τηλεθεατές) και η ΝΕΤ 1,3 μονάδες, που… μεταφράζεται ότι φέτος το Φεβρουάριο είχε 78.000 τηλεθεατές λιγότερους από τον περυσινό. Ανοδική πορεία σημείωσε το STAR αυξάνοντας το μέσο όρο του, τον ίδιο μήνα σε ένα χρόνο κατά 1,3 μονάδες (δηλαδή 16.000 τηλεθεατές περισσότερους) και ο ΣΚΑΪ με 0,4 άνοδο στα ποσοστά του που «μεταφράζεται» πως τον είδαν οι ίδιοι περίπου τηλεθεατές.

Μπορεί για κάποιους να είναι απλώς «αριθμοί», αλλά για τα στελέχη των σταθμών αποτελούν βασική πηγή πληροφοριών, αλλά και προβληματισμού για τα επόμενα βήματά τους, καθώς σκοπός τους είναι να δουν τι είναι αυτό που… μαζεύει πελάτες, αλλά και τι είναι αυτό που τους κάνει να φεύγουν… και να πηγαίνουν αλλού. Και όπως ανέφερα και στην αρχή του κειμένου, το βασικό είναι να αποδείξουν ότι έχουν «πελάτες», για να μπορέσουν να ζητήσουν και μερίδιο της διαφημιστικής πίτας. Κι ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που η πίτα μεταφράζεται σε… ψίχουλα, κάθε αποχώρηση από το «ταμείο» τους, τους φέρνει ακόμα λιγότερα έσοδα!

Γρηγόρης Μελάς

Διαβάστε ακόμα:

Τι νούμερα τηλεθέασης έκανε το Πρωινό mou χωρίς τον Γιώργο Λιάγκα;