Zappit

Δελτία: Χωρίς εκπλήξεις η τηλεθέαση τον Νοέμβριο

Δείτε τις θεαματικότητες

Πλούσια ειδησεογραφία είχε ο Οκτώβριος. Η διεξαγωγή των Δημοτικών και Περιφερειακών Εκλογών, οι νέες εξελίξεις  στα εργασιακά και η πορεία της Οικονομίας ήταν μερικά από τα κυριότερα θέματα του προηγούμενου μήνα.

 

Πώς έκλεισε λοιπόν ο Νοέμβριος για τις… ναυαρχίδες της ενημέρωσης, δηλαδή τα κεντρικά δελτία ειδήσεων; Με μία φράση μπορούμε να πούμε ότι οι περισσότερες ναυαρχίδες … μπάζουν νερά.

Γιατί το λέμε αυτό; Γιατί συγκρίνοντας τα νούμερα τηλεθέασης με αυτά του προηγούμενου μήνα, παρατηρούμε ότι τα περισσότερα δελτία σημείωσαν πτώση στις τηλεθεάσεις τους. Να σημειώσουμε δε, ότι και τον Οκτώβριο είχε παρατηρηθεί πτώση σε σχέση με το Σεπτέμβριο.

 

Πάμε να δούμε όμως αναλυτικά τους μέσους όρους τηλεθέασης στο γενικό σύνολο των κεντρικών δελτίων ειδήσεων από Δευτέρα έως Παρασκευή για το μήνα Νοέμβριο.

Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκεται πάλι το δελτίο του MEGA με την Όλγα Τρέμη που προηγείται κατά 5,4 μονάδες από το δελτίο του ALTER με το Νίκο Χατζηνικολάου.  Αρκετές μονάδες πιο πίσω βρίσκεται το δελτίο του ΑΝΤ1 με τη Μαρία Χούκλη που ισοβαθμεί με το δελτίο του ALPHA με τον Αντώνη Σρόιτερ το οποίο βέβαια προβάλλεται μία ώρα νωρίτερα. Στην επόμενη θέση βρίσκεται το δελτίο του STAR με τον Αιμίλιο Λιάτσο ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται το δελτίο της ΝΕΤ με τη Ρίτσα Μπιζόγλη που μεταδίδεται μία ώρα αργότερα κι ενώ τα υπόλοιπα κανάλια βρίσκονται στη μάχη του «prime time» με τα δυνατά τους προγράμματα.

Αυτό όμως που παρατηρούμε είναι οι πτώσεις στις τηλεθεάσεις που αναφέραμε. Τη μεγαλύτερη πτώση σημειώνει το STAR, αναμενόμενο όμως για το «εναλλακτικό δελτίο» σε μία περίοδο με έντονη πολιτική και κοινωνική ειδησεογραφία. Σημαντικότερη όμως είναι η πτώση στο δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 που συνεχίζει την καθοδική πορεία. Την ίδια απώλεια σημειώνει και το δελτίο του MEGA αλλά συγχρόνως, έχει και τα διπλάσια νούμερα τηλεθέασης από αυτό του ΑΝΤ1 οπότε η κατάσταση στο κανάλι της Μεσογείων δεν φαίνεται τόσο επικίνδυνη όσο αυτή στο κανάλι του Αμαρουσίου.

Κι από τα αρνητικά… πάμε στα θετικά, δηλαδή στο ποια δελτία ειδήσεων σημείωσαν άνοδο. Τα κερδισμένα που ανέβασαν έστω και λίγο τις τηλεθεάσεις τους είναι αυτά που δεν παίζουν απέναντί στα υπόλοιπα, δηλαδή το δελτίο του ALPHA που μεταδίδεται μία ώρα πριν και το δελτίο της ΝΕΤ που μεταδίδεται όταν τα άλλα ολοκληρώνουν την παρουσία τους στο τηλεοπτικό τοπίο.

 

Στον παρακάτω πίνακα λοιπόν μπορείτε να δείτε τις επιδόσεις των δελτίων από Δευτέρα έως Παρασκευή για το Νοέμβριο αλλά και τι διαφορές έχει κάθε ένα από αυτά σε σχέση με τις επιδόσεις του Οκτωβρίου.

 

ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ από Δευτέρα

έως Παρασκευή

Μέσος Όρος Νοεμβρίου

Μέσος Όρος Οκτωβρίου

Διαφορά

MEGA ΓΕΓΟΝΟΤΑ

23,8

24,7

-0,9

ALTER ΕΙΔΗΣΕΙΣ

18,4

18,7

-0,3

ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΝΤ-1

11,7

12,6

-0,9

ALPHA ΕΙΔΗΣΕΙΣ

11,7

9,7

+2

STAR ΕΙΔΗΣΕΙΣ

10,5

11,8

-1,3

ΝΕΤ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

3,4

3,3

+0,1

 

Δικαιολογημένα μπορεί να αναρωτιέστε για το πού πήγαν αυτοί που έφυγαν. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφέρουμε τα νούμερα τηλεθέασης που έκανε η εκπομπή «Κάτι ψήνεται» που μεταδίδει ο ALPHA απέναντι στα βραδινά κεντρικά δελτία ειδήσεων. 

Η εκπομπή μαγειρικής λοιπόν το Νοέμβριο έφερε στο κανάλι της Κάντζας 18,1 μέσο όρο στο γενικό σύνολο ανεβαίνοντας 2,4 μονάδες από τον Οκτώβριο που είχε σημειώσει 15,7. Δεν είναι άτοπο λοιπόν να συμπεράνουμε ότι το «Κάτι ψήνεται» ψήνει τους αντιπάλους του και βρίσκεται στην τρίτη θέση της κατάταξης. Άλλωστε, είναι λογικό κάποιοι τηλεθεατές να μην… ψήνονται με όσα ακούνε στα τηλεοπτικά παράθυρα των ειδήσεων και να προτιμούν να δουν πώς ψήνεται… ο μουσακάς. Το θέμα είναι ότι οι υπεύθυνοι των ενημερωτικών τομέων σε κάθε τηλεοπτικό σταθμό πρέπει να συνειδητοποιήσουν την αντίδραση του τηλεοπτικού κοινού στο μοτίβο ειδήσεων που λανσάρουν και να κάνουν αλλαγές πριν ο μουσακάς γίνει… γιγαντιαίος.

Γρηγόρης Μελάς