«Έφυγε» από τη ζωή ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, μετά από τροχαίο

H 7η τέχνη πενθεί...

Τραγικό τέλος είχε ο μεγάλος Έλληνας σκηνοθέτης, Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο οποίος το απόγευμα της Τρίτης είχε ένα τροχαίο ατύχημα σε περιφερειακό δρόμο της Δραπετσώνας, όπου βρισκόταν για τα γυρίσματα ταινίας του.

Εκεί, μία μηχανή που οδηγούσε ειδικός φρουρός εκτός υπηρεσίας τον παρέσυρε υπό άγνωστες ακόμα συνθήκες, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει σοβαρότατα και να μεταφερθεί σε ιδιωτικό νοσοκομείο. Εκεί οι γιατροί κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες να τον κρατήσουν στη ζωή, αλλά είχε βαρύτατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, κατάγματα σε όλο του το σώμα και εισήχθη αμέσως στο χειρουργείο.

Κατά τη διάρκεια της χειρουργικής επέμβασης ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος έπαθε δύο ανακοπές και τελικά και εξαιτίας της εσωτερικής αιμορραγίας δεν τα κατάφερε και έσβησε, πνίγοντας στο πένθος όχι μόνο την οικογένειά του αλλά και έναν ολόκληρο λαό, που ένιωθε υπερήφανος για το τέκνο του.

Δούλευε την ταινία «Η άλλη θάλασσα»…

«Η κατάσταση είναι απαίσια, όλα αυτά για τα οποία πολεμήσαμε, δεν ήρθαν ποτέ, η Ευρώπη έγινε ένα όνειρο που γρήγορα κατέρρευσε και δεν βλέπω διέξοδο» Θ. Αγγελόπουλος

Ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος αφουγκράζεται την Ελλάδα του 2011 που υποφέρει και χρησιμοποιώντας το σκηνοθετικό του όπλο, δημιουργεί ένα φιλμ για την οικονομική κρίση. Τα γυρίσματα της νέας ταινίας με τίτλο, «Η Άλλη Θάλασσα», ξεκινούν σε λίγες μέρες.

«Η Ευρώπη ήταν ένα όνειρο που γκρεμίσθηκε πολύ γρήγορα. Δεν είμαστε μόνοι. Σε σοβαρή οικονομική δυσκολία, βρίσκονται και η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Ισπανία και ακόμη και εσείς στην Ιταλία, δεν είστε και τόσο καλά. Ίσως, τελικά, χρεοκόπησε η Ευρώπη», δήλωσε ο σκηνοθέτης στον ιταλικό τύπο με την ευκαιρία της προβολής, στους ιταλικούς κινηματογράφους, του έργου του «Η σκόνη του χρόνου».

Ο παραγωγός της ταινίας Αμαντέο Παγκάνι, έκανε λόγο για μια «αλληγορία για την σημερινή κατάσταση της Ελλάδας». Το αλληγορικό, κατά τα λεγόμενα του Παγκάνι, σενάριο έχει ως κεντρικό χαρακτήρα έναν επιχειρηματία που ασχολείται με την πολιτική, ο οποίος πρέπει να επιβλέψει την φυγάδευση παράνομων μεταναστών από την ΠΓΔΜ και την Αλβανία προς την Ιταλία με ενδιάμεσο σταθμό την Ελλάδα. Τον επιχειρηματία υποδύεται ο Τόνι Σερβίλο (τον έχουμε δει στις ταινίες «Il Divo» και «Οι συνέπειες του Έρωτα»).
Εν τω μεταξύ, η κόρη του πρωταγωνιστή σχεδιάζει, ανεπιτυχώς, το ανέβασμα της Όπερας της Πεντάρας του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε ένα εργοστάσιο, στο οποίο πολλοί εργάτες έχουν απολυθεί.

Το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων θα γίνουν, όπως ανακοινώθηκε, στον Πειραιά και θα συνεχιστούν στην Πάτρα και στο θέατρο Ρεξ.
Τα κεφάλαια για την παραγωγή (περί τα 5 εκατομμύρια ευρώ) προέρχονται κυριώς από την Ιταλία και την Ελλάδα, ενώ αναμένεται να συνδράμουν οικονομικά Τουρκία, Γαλλία και Γερμανία.

Το cast των ηθοποιών είναι ιδιαίτερα αξιόλογο. Εκτός από τον ιταλό Τόνι Σερβίλο, πρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων οι: Ειρήνη Στρατηγοπούλου, Χρήστος Λούλης, Δημήτρης Πιατάς, Ελένη Γερασιμίδου, Ακύλλας Καραζήσης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Βασίλης Κολοβός, Ηλίας Λογοθέτης.

Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Αγγελόπουλος
Σενάριο: Θεόδωρος Αγγελόπουλος, Ρέα Γαλανάκη, Πέτρος Μάρκαρης
Διεύθυνση φωτογραφίας: Ανδρέας Σινάνος
* οι δυο κόρες του σκηνοθέτη, Ελένη και Κατερίνα, θα κάνουν το κάστινγκ και τα ντεκόρ αντιστοίχως.

Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα, το 1935. Εγκατέλειψε στο πτυχίο σπουδές στη Νομική Σχολή Αθηνών για το ενδιαφέρον του για τον κινηματογράφο. Το 1961 ξεκινάει σπουδές στη Σορβόνη, το 1962 δίνει εξετάσεις και γίνεται δεκτός στην περίφημη γαλλική σχολή κινηματογράφου, IDHEC.

Στην Ελλάδα όπου επιστρέφει μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του το 1964 δουλεύει ως κριτικός κινηματογράφου στην «Δημοκρατική αλλαγή». Εκεί γνωρίζεται με το Βασίλη Ραφαηλίδη, με τον οποίο το 1969 θα εκδώσουν το περιοδικό «Σύγχρονος κινηματογράφος» μια έκδοση που την αγκαλιάζουν και τη βοηθούν πολλοί νέοι σκηνοθέτες. Ανάμεσα τους ο Παντελής Βούλγαρης και ο Λάκης Παπαστάθης.

Η καριέρα του ως σκηνοθέτης, ξεκινάει με μια ταινία που γυρίζει στην Θεσσαλονίκη, για το νεανικό συγκρότημα Φόρμινξ του Βαγγέλη Παπαθανασίου, που όμως δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Ολοκληρώνει όμως την «Εκπομπή», την πρώτη του ταινία μικρού μήκους το 1968, που προκαλεί αίσθηση στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και παίρνει το βραβείο των κριτικών. Η «Αναπαράσταση», η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους το 1970, βραβεύεται στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

Το 1972 γυρνάει τις «Μέρες του 36» Tο 1974-75 τον «Θίασο» την πιο πολυβραβευμένη του ταινία και αυτή που του χαρίζει διεθνή αναγνώριση. Δεν είναι λίγοι οι κριτικοί και οι ιστορικοί του κινηματογράφου, που την περιλαμβάνουν στις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Μετά από τον Θίασο ανοίγεται ο δρόμος για διεθνείς συμπαραγωγές και η πορεία των ταινιών του είναι λαμπρή και στα διεθνή φεστιβάλ άλλα και στις κινηματογραφικές αίθουσες, αφού αγαπιούνται από κοινό και κριτικούς.