Η πολυαναμενόμενη πρεμιέρα της νέας σειράς του Alpha, “Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι“, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας και το τηλεοπτικό κοινό τής χάρισε απλόχερα την πρωτιά στους πίνακες τηλεθέασης. Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε δει αρκετές σειρές αυτού του είδους στην ελληνική τηλεόραση, “Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι” κατάφερε από το πρώτο επεισόδιο να μας κεντρίσει το ενδιαφέρον με το δυναμικό του σενάριο, την ερμηνευτική μαεστρία των πρωταγωνιστών και την ατμόσφαιρα που δημιούργησε η σκηνοθεσία από τα πρώτα δευτερόλεπτα.
Το best seller βιβλίο της Λένας Μαντά, αποτέλεσε τη βάση για το σενάριο που έγραψε ο Παναγιώτης Ιωσηφέλης. Η πλοκή, σφιχτά δεμένη, δεν προσπαθεί να σε παρασύρει με ανούσια twists, αλλά σε κρατά σε εγρήγορση με ένα περίτεχνο συνδυασμό απλότητας και έντασης που δημιουργεί μια έντονη συναισθηματική πορεία, πάνω στην οποία ο τηλεθεατής βαδίζει χέρι χέρι με τους ηθοποιούς.
Παρακολουθώντας τα δύο πρώτα επεισόδια, στο επίκεντρο βρέθηκε κατά γενική ομολογία ένα πρόσωπο και αυτό δεν είναι άλλο από την Πέγκυ Τρικαλιώτη. Η ηθοποιός ενσαρκώνει τον ρόλο της με απόλυτη φυσικότητα. Η εσωτερική ένταση που αποπνέει δημιουργεί μια αίσθηση ότι κάθε της κίνηση, κάθε της λέξη είναι σημαντική και η παρουσία της δημιουργεί ουσιαστικά την ατμόσφαιρα όλης της σειράς. Η δυνατότητα της Πέγκυς Τρικαλιώτη να ενσωματώνει την ψυχολογία του χαρακτήρα με τέτοια αφοσίωση, θα τολμούσα να πω ότι την καθιστά μία από τις πιο σημαντικές παρουσίες στη σύγχρονη τηλεοπτική μυθοπλασία.
Η Μαριάννα Τουμασάτου, από την άλλη, έφερε στο “Σπίτι δίπλα στο ποτάμι” μια εντελώς διαφορετική διάσταση υποκριτικής, με έναν ρόλο ήπιων χαρακτηριστικών, αλλά ισχυρής ερμηνείας. Η ηθοποιός ενσαρκώνει έναν χαρακτήρα λιτό και σκεπτόμενο, όμως, κάθε βλέμμα και κάθε έκφρασή της νιώθεις πως παίζει καταλυτικό ρόλο και σε παρασύρει πιο βαθιά στην εξέλιξη της ιστορίας χωρίς να καταφεύγει σε συναισθηματική υπερβολή.
Ο Γιώργος Χρυσοστόμου προκάλεσε για ακόμα μία φορά μεγάλη απογοήτευση στους φαν του μια και “πεθαίνει” στο πρώτο επεισόδιο. Ως “Γεράσιμος” είναι ένας άντρας που φέρει το βάρος των επιλογών του, οι οποίες σκορπίζουν πόνο, αβεβαιότητα και ανασφάλεια στους υπόλοιπους ήρωες σειράς, αλλά μια απολαυστική σιγουριά σε όλους εμάς για το υποκριτικό ταλέντο του ηθοποιού.
Η σκηνοθεσία του Αντώνη Αγγελόπουλου χαρακτηρίζεται από έναν σταθερό ρυθμό που καταφέρνει να δημιουργεί ένταση και να κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του τηλεθεατή, δίχως υπερβολική δράση. Ο Μιχάλης Ρουμπής και ο Χάρης Σταθόπουλος επιτρέπουν στους ηθοποιούς να αναδείξουν τα συναισθηματικά τους βάθη και αυτό είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία της σειράς. Την ίδια στιγμή, η κίνηση της κάμερας και η επιλογή των πλάνων σε παρασύρει ευχάριστα σε ένα τηλεοπτικό παραμύθι.
Θα έλεγα πως το πρώτο επεισόδιο της σειράς “Το σπίτι δίπλα στο ποτάμι”, έθεσε ένα πολύ δυνατό θεμέλιο για τη συνέχειά της. Ένας κόσμος όπου οι χαρακτήρες είναι έτοιμοι να αναμετρηθούν με τα μυστικά τους και τις ανεπανόρθωτες συνέπειες των πράξεών τους και όλοι εμείς να απολαύσουμε μια πολύ ωραία στιγμή της ελληνικής μυθοπλασίας.