Άγριο ξέσπασμα της Χρυσούλας Διαβάτη πριν την παραίτηση του Γιαν Φαμπρ: «Αυτό το νούμερο πρέπει να…»

«Δεν μπορούν να καταλάβουν λόγω ασχετοσύνης και καραβλαχιάς ότι ο πολιτισμός μας είναι το πολυτιμότερο αγαθό που πρέπει να εξάγουμε».

Την άποψη της για το θέμα του Φεστιβάλ Αθηνών και του Γιαν Φαμπρ εξέφρασε νωρίτερα σήμερα το πρωί πριν την παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή, η ηθοποιός Χρυσούλα Διαβάτη, η οποία ξέσπασε στην εκπομπή «Στα καλά καθούμενα» για τα όσα γίνονται γύρω από τον Πολιτισμό.

«Πάμε από το κακό στο χειρότερο. Και ο προηγούμενος σαν κι αυτόν ήταν. Κι αν τον υποστηρίζουν κάποιοι, ήταν τα συμφέροντα τους, μια μικροί παρέα με αλισβερίσια μεταξύ τους. Ο χώρος της Επιδαύρου είναι καθαγιασμένος, από μεγάλες ελληνικές παραστάσεις που τον έκαναν γνωστό σε όλο τον κόσμο. Και τότε ήταν διεθνές φεστιβάλ γιατί έρχονταν από όλα τα μέρη του κόσμου. Οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια επειδή είναι άσχετοι με τον πολιτισμό και την παιδεία, βάζουν στο χώρο αυτό ό,τι έχουν για πέταμα. Δεν μπορούν να καταλάβουν λόγω ασχετοσύνης και καραβλαχιάς ότι ο πολιτισμός μας είναι το πολυτιμότερο αγαθό που πρέπει να εξάγουμε. Πριν κάνουν μια «πατάτα», θα μπορούσαν να συμβουλεύονται κάποιους διακεκριμένους, καταξιωμένους και σημαντικούς Έλληνες που έχουν υπηρετήσει την τέχνη του σοβαρού θεάτρου. Αλλά θα μου πεις δεν τους ξέρουν οι καημένοι αυτοί! Που να τους ξέρουν;

Για τον Γιαν Φαμπρ: «Τον Γιαν Φαμπρ δεν τον θεωρώ καλλιτέχνη γιατί κάνει την τρελάρα του, κάνει ίσως τις διαστροφές του, όλα αυτά που για λίγο είδα γιατί δεν τον ήξερα καν και γιατί να τον ξέρω. Δεν τον παραδέχομαι και γιατί να είναι ένας ξένος. Να μου πεις ότι ήταν κάποιος πολύ σημαντικός, να ερχόταν ο Μπέργκμαν αν ζούσε, ο Πήτερ Μπρουκ, αυτοί είναι όμως πολύ σεμνοί άνθρωποι. Ο Πήτερ Μπρουκ είχε πει όταν τον ρώτησαν γιατί δεν κάνει μια αρχαία ελληνική τραγωδία ότι «δεν τολμώ να την αγγίξω».

«Ο χώρος της Επιδαύρου δεν είναι χώρος πειραματικός, όπως τον έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια. Πρέπει να πηγαίνουν καταξιωμένοι καλλιτέχνες και να ελέγχονται.»

«Ένας άνθρωπος, όπως και ο προηγούμενος, που δεν ξέρουν το ελληνικό θέατρο, που δεν ξέρουν τους Έλληνες καλλιτέχνες πότε θα προλάβει να τους μάθει. Ή θα του τα πουν τα φωτισμένα μυαλά που ο ένας είναι χειρότερος από τον άλλο; Αυτό το νούμερο πρέπει να φύγει πίσω με το ίδιο εισιτήριο που ήρθε! Είναι ανεπιθύμητος.»

«Να μη γίνει φεστιβάλ. Καλά θα κάνουν κάποιους χώρους που έ χουν ιστορία, όπως και το Εθνικό να τους κλείσουν να τα ξανανοίξουν όταν θα είναι ώριμοι έτοιμοι, για να τα προστατεύσουν, γιατί αυτά έχουμε.»