Η χρησιμότητα των μετρήσεων

Αρκετές φορές είτε πρόσωπα από το φιλικό μου περιβάλλον είτε φίλοι αναγνώστες του Newsit μέσα από σχόλια τους, με ρωτούν για τη χρησιμότητα των τηλεθεάσεων. Η απάντηση είναι απλή: η AGB είναι το «ταμείο» των εκπομπών.

Με τις μετρήσεις αυτές «αποτυπώνεται» το πόσοι είναι οι «πελάτες» της κάθε εκπομπής. Χωρίς να σημαίνει ότι η πλειοψηφία έχει πάντα δίκιο (μην ανατρέξουμε σε ιστορικά γεγονότα όπου αποδεικνύεται το αντίθετο!) είναι δείγμα για το ποιο τηλεοπτικό προϊόν τραβά και ποιο όχι.

Στην τηλεόραση βεβαίως επικρατεί ό,τι συμβαίνει και στην κοινωνία: όποιος πουλά βλέπει την επόμενη μέρα απέναντί του να ανοίγει ένα άλλο μαγαζί με την ίδια περίπου πραμάτεια. Στο τέλος όμως, επικρατεί ο πιο ψύχραιμος και ο πιο ικανός. Κάποιοι, προσπαθώντας να κερδίσουν νούμερα γίνονται νούμερα.

Εκεί όμως, την ευθύνη την έχουμε οι τηλεθεατές. Γιατί το ποιους θα αντέξει η –τηλεοπτική- σκηνή θα φανεί στο χειροκρότημα της AGB. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα επιλέξετε κάποιο πρόγραμμα σκεφτείτε το σοβαρά γιατί εσείς είστε αυτοί που διαμορφώνετε το τηλεοπτικό τοπίο.

Η σωτηρία του zapping είναι πολύ μεγάλο πράγμα.