Η… mega-λη πτώση στα κεντρικά δελτία ειδήσεων

zp_22244_1944603_567_355.jpg
Τα τελευταία χρόνια με όσα συμβαίνουν στη χώρα μας, τα βλέμματα των τηλεθεατών είναι στραμμένα στην ενημέρωση, προσπαθώντας να πληροφορούνται ό,τι συμβαίνει.

Από την άλλη, τα τηλεοπτικά κανάλια δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις «ναυαρχίδες» των ενημερωτικών τομέων τους, ήτοι τα κεντρικά δελτία ειδήσεων. Μόλις λοιπόν τελειώνει ο μήνας στα επιτελεία καταφτάνει προς μελέτη το ραβασάκι με τις τηλεθεάσεις της Nielsen κάνοντας άλλους χαρούμενους και άλλους… ας μην το συζητάμε!

Τον προηγούμενο μήνα, τον Νοέμβριο, στην κούρσα της τηλεθέασης, κέρδισε και πάλι το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA σημειώνοντας το μεγαλύτερο μέσο όρο στο γενικό σύνολο. Ωστόσο αξίζει να σημειώσουμε ότι μία ανάσα πίσω από το κεντρικό δελτίο της Μεσογείων βρίσκεται αυτό του ΑΝΤ1, με μικρή μάλιστα διαφορά. Το καθημερινό δελτίο (από Δευτέρα έως Παρασκευή) με την Όλγα Τρέμη στο MEGA σημείωσε 20,1% μέσο όρο στο γενικό σύνολο τον Νοέμβριο, ενώ το αντίστοιχο δελτίο με τη Μαρία Χούκλη έφερε στον ΑΝΤ1 19% μέσο όρο. Αν όμως, ανατρέξουμε στις μετρήσεις τηλεθέασης πριν από έναν χρόνο, δηλαδή του Νοεμβρίου του 2012, παρατηρούμε ότι το δελτίο ειδήσεων του MEGA σημείωσε φέτος μέσο όρο 5,2 μονάδες λιγότερες που «μεταφράζεται» σε 222.000 λιγότερους τηλεθεατές να συντονίζονται μέσα σε έναν χρόνο στο καθημερινό δελτίο ειδήσεων του σταθμού της Μεσογείων.

Στον πίνακα που ακολουθεί υπάρχουν οι μέσοι όροι τηλεθέασης στο γενικό σύνολο και ο αριθμός των τηλεθεατών για τα κεντρικά δελτία ειδήσεων (που μεταδόθηκαν από Δευτέρα έως και Παρασκευή) τον Νοέμβριο του 2013, αλλά και οι αντίστοιχοι μέσοι όροι και ο αριθμός των τηλεθεατών που τα είδαν έναν χρόνο πριν, δηλαδή τον Νοέμβριο του 2012. Στην τελευταία στήλη μπορείτε να δείτε και τι διαφορά (αύξηση ή μείωση) υπήρξε για κάποιο από αυτά τα δελτία ειδήσεων και στο μέσο όρο, αλλά και κατά πόσο αυξήθηκε ή μειώθηκε ο αριθμός των τηλεθεατών μέσα σε έναν χρόνο.

Συμπεράσματα; Μέσα σε έναν χρόνο το κεντρικό δελτίο ειδήσεων με την Όλγα Τρέμη στο MEGA σημειώνει τη μεγαλύτερη μείωση και τερματίζει μία ανάσα μπροστά από το δελτίο του ΑΝΤ1 με τη Μαρία Χούκλη, που μέσα σε ένα χρόνο έχει ανεβάσει τα ποσοστά τηλεθέασης συντονίζοντας περισσότερους τηλεθεατές στο κανάλι του Αμαρουσίου. Από την άλλη, τη μεγαλύτερη άνοδο τη σημειώνει το δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, καθώς μέσα σε ένα χρόνο το κεντρικό δελτίο ειδήσεων με τη Σία Κοσιώνη ανέβασε το μέσο όρο του κατά 1,7 μονάδες, συγκεντρώνοντας 75.000 περισσότερους τηλεθεατές στη συχνότητα του σταθμού του Φαλήρου. Αξιοσημείωτο επίσης είναι ότι το καθημερινό δελτίο ειδήσεων του ALPHA με τον Αντώνη Σρόιτερ δεν φαίνεται να ωφελήθηκε από τη μεγαλύτερη διάρκεια μετάδοσής του, καθώς μέσα σε ένα χρόνο έχει χάσει 3,1 μονάδες από το μέσο όρο του, καθώς το δελτίο πλέον το παρακολούθησαν τον Νοέμβριο του 2013 117.000 λιγότεροι τηλεθεατές από ότι τον Νοέμβριο του 2012. Όσον αφορά το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του STAR και τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτό με τη Μάρα Ζαχαρέα να βρίσκεται τώρα στο «τιμόνι» του, σημείωσε μία μικρή άνοδο κατά 0,9 και 30.000 τηλεθεατές περισσότερους μέσα σε ένα χρόνο να συντονίζονται στο δελτίο του σταθμού της Κηφισιάς. Τέλος, αξίζει να σημειώσω ότι το δελτίο ειδήσεων της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ έκανε 6% μέσο όρο το Νοέμβριο του 2013, ενώ πριν από ένα χρόνο, το Νοέμβριο του 2012, το δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ είχε σημειώσει (λόγω και των απεργιακών κινητοποιήσεων που πραγματοποιούνταν) 4,9 μέσο όρο.

Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν σε αρκετά επιτελεία των ενημερωτικών τομέων των τηλεοπτικών σταθμών το ραβασάκι τηλεθέασης έχει προκαλέσει… mega-λους προβληματισμούς και τα στελέχη αναζητούν λύσεις πριν υπάρξουν πιο… δυσάρεστες εξελίξεις!

Γρηγόρης Μελάς

close button

Κάντε Like: Zappit.gr στο Facebook