Αποκλειστική συνέντευξη: Πέτρος Κωστόπουλος: Το «Πρωινό mou», η Τζένη, η πτώχευση, το παράπονο…

Παρακολουθούσα τα βραδινά talk shows του εξωτερικού, αλλά δεν είχα ιδέα από τα πρωινά και μπήκα σε αυτό σαν ψάρι.

Παρασκευή πρωί και μπαίνω στο πλατό του «Πρωινό Mou». Πρόσωπα γνώριμα, δημοσιογράφοι και τεχνικοί που εργάζονται πολλά χρόνια στην τηλεόραση και στην πρωινή εκπομπή του MEGA, που ξέρουν τι να κάνουν, που ξέρουν πώς να στηρίξουν και να υποστηρίξουν αυτούς που «πηγαίνουν το καράβι».

Αυτή τη χρονιά λοιπόν, «καπετάνιος» ο Πέτρος Κωστόπουλός και δίπλα του ο Δημήτρης Ουγγαρέζος, ο Άρης Καβατζίκης, η Ελισάβετ Σπανού, αλλά και η σύζυγός του Τζένη Μπαλατσινού. Εκείνη την ώρα ο Κωστόπουλος είναι στην κουζίνα και μαγειρεύει με τη Μαρία Εκμετσίογλου.

Στη συνέχεια η Μπαλατσινού φιλοξενεί τη Βιβή Μπασινά και τη Βάσω Νικοπολίδη, ενώ με γρήγορους ρυθμούς γιατί ο χρόνος πιέζει, καταλήγουν στη συνέντευξη με τη Χρύσα Παπά. Ο floor manager κάνει νόημα και ο Πέτρος με την Τζένη ευχαριστούν την ηθοποιό και δίνουν ραντεβού με τους τηλεθεατές για τη Δευτέρα (σήμερα δηλαδή) το πρωί.

Φεύγω από το πλατό με τον Πέτρο, πηγαίνουμε στο καμαρίνι του και το κασετοφωνάκι μπαίνει μπροστά.
Στην αρχή είναι… επιφυλακτικός, έχει αυτό το μάτσο ύφος που λες «τώρα, αν του πω τίποτα και στραβώσει, θα αρχίσει τα βρισίδια». Από την άλλη όμως, έχοντας κάνει κι ο ίδιος πολλές συνεντεύξεις στη ζωή του ξέρει πολύ καλά πως πρέπει να «σεβαστεί» τον απέναντι ρόλο και να μην «κλείσει σαν στρείδι». Ο «μάτσο» λοιπόν Πέτρος ανοίγει το στόμα του και απαντά σε ό,τι τον ρωτάω, χωρίς να στρογγυλεύει τις απαντήσεις του. Η κουβέντα μας, άρχισε για το πώς του φαίνεται το «Πρωινό mou» και όπως μου είπε

«Μια χαρά τώρα γιατί στην αρχή ήμουν «ψάρι» γιατί δεν ήξερα το μηχανισμό. Παρακολουθούσα τα βραδινά talk shows του εξωτερικού, αλλά δεν είχα ιδέα από τα πρωινά και μπήκα σε αυτό σαν ψάρι. Κάναμε πρόβα 4 φορές, γιατί έλειπα στην Αμερική κι όταν επέστρεψα αποφασίσαμε με τον Πέτρο Μπούτο να μην βγουν οι άλλοι και εμείς να καθόμαστε και νομίζω ότι κάναμε πολύ καλά. Αλλά νομίζω ότι τις 28 πρώτες φορές από τις 32 που έχουμε βγει στον αέρα δεν είχα καταλάβει τι είναι. Μετά από ένα μήνα αρχίζω να καταλαβαίνω τι θέλω, ποιος είμαι, τι κάνω, τι μπορώ να κάνω καλύτερα…!

– Πώς αποφάσισες και είπες το ναι;

Είχα κάνει μια κουβέντα με τον ΑΝΤ1 κι επειδή είχαν κάνει τις μεταγραφές ήθελαν να κόψουμε μια εκπομπή, αλλά εγώ δεν το δέχτηκα γιατί τα νούμερα ήταν πάρα πολύ καλά. Έπαιρνα 8% με 12% μέσο όρο τηλεθέασης από την πέμπτη επανάληψη του «Wipe out» και έβγαζα μέσο όρο 22% με 23%. Αλλά μου είπαν ότι πήραν τη Ναταλία Γερμανού και ότι η Ναταλία έπρεπε να πάρει βραδινή εκπομπή, η εκπομπή του Θέμου θα γινόταν τρεις φορές, άρα έπρεπε να κόψουν από μένα.

Κι εκείνη την ώρα είχαν βάλει από το MEGA έναν φίλο μου να με ρωτήσει αν θα με ενδιέφερε να έκανα πρωινό. Και από την αρχή η πρόταση με γαργαλούσε, παρότι με ξένισε που σκέφτηκαν εμένα. Ρώτησα την Τζένη και μου είπε «όχι, μην το κάνεις, δεν είσαι πρωινός», αλλά εμένα μου κάθισε σαν πρόκληση.

– Δεν το φοβήθηκες; Γιατί πράγματι δεν μου κάνεις για «πρωινός τύπος»…

Ναι, δεν είμαι πρωινός τύπος. Ξυπνούσα δέκα το πρωί και δούλευα έως το βράδυ. Πρωινές εκπομπές δεν είχα δει ποτέ. Κάποια δεκάλεπτα, αποσπασματικά κάνοντας κι άλλες δουλειές. Σε κάποια αργία να είχα δει καμιά ώρα. Δεν ήξερα καν τη δομή τους. Ήξερα ότι είχε και νύχι και πόδι και μαγειρική και κουτσομπολιό. Είχα πάει και καλεσμένος, αλλά μέχρι εκεί. Το πραγματικό του timing δεν το είχα. Αλλά είπα «γιατί όχι; Όλα τα μαθαίνει ο άνθρωπος αν θέλει».

Ούτως ή άλλως είμαι «παρλαπίπας», έχω δηλαδή την ευκολία λόγου και, για να βλογήσω τα γένια μου, μεγάλη γκάμα θεμάτων για τα οποία μπορώ να μιλήσω. Γυναικεία περιοδικά είχα πολλά, life style επίσης, την πολιτική τη γνωρίζω πολύ καλά, δεν νομίζω ότι στερούσα σε τίποτα σε σχέση με τους άλλους, τον Γιώργο και τη Φαίη, πέρα από την εμπειρία στο πρωινό. Το θέμα είναι αν η μούρη μου κολλάει, αν ο απέναντι, ο τηλεθεατής το θέλει, με θέλει δηλαδή.

Μπορεί όλο αυτό, το πρωινό, να με έχει εξοντώσει, αφού είχα να ξυπνήσω τόσο νωρίς από το γυμνάσιο και το απόγευμα να μπαντάρω, αλλά την ώρα που μπαίνει η μουσική των τίτλων λειτουργεί σαν ντόπα. Με το που σε δείξει η κάμερα γίνεται αυτό το τσακ και ξυπνάς, τονώνεσαι, είναι πραγματική ντόπα. Κι εγώ πιστεύω ότι είμαι αρκετά συνειδητοποιημένος με την έννοια του διασκεδαστή για να το κάνω. Από τη στιγμή που θα βγεις πρέπει να διασκεδάσεις τον άλλο.

– Ναι, αλλά πρέπει να διασκεδάσεις τον άλλον, τον τηλεθεατή αγνοώντας, ξεχνώντας όλα τα προβλήματά σου. Κι εσύ έχεις πολλά στο κεφάλι σου…

Ήμουν ήδη προπονημένος στα προβλήματα. Όλα αυτά τα προβλήματα ξεκίνησαν τη δεύτερη χρονιά που ήμουν στον ΑΝΤ1. Μόλις ξεκίνησα τη δεύτερη χρονιά έγινε η πτώχευση. Προπονήθηκα δυο χρόνια σε πολύ σκληρές καταστάσεις. Ο φωτιστής μου εκεί που ήταν ο κολλητός μου και κάνα δυο άλλοι ήξεραν ότι εγώ ήμουν μέσα στο καμαρίνι, έκλαιγα και χτύπαγα το κεφάλι μου στον τοίχο. Χτύπαγα το κεφάλι μου, μπαμ… και έβγαινα έξω. Και χαμογελούσα στον τηλεθεατή. Προπόνηση στην προπόνηση, το έμαθα. Πώς λένε οι μπουζουξήδες «πέθανε η μάνα μου και πρέπει να βγω να τραγουδήσω», όπως λέει ο ηθοποιός «θα βγω να κάνω την παράσταση» είναι το ίδιο πράγμα. Έχει μια αδρεναλίνη η εκπομπή που κι η μάνα σου να έχει πεθάνει θα βγεις να την κάνεις. Το κακό είναι πως όλο αυτό που περνάω είναι παρατεταμένο, δεν τελειώνει χθες, σήμερα, αλλά έχει δρόμο…

– Οκ, αδρεναλίνη, ντόπα…! Αλλά πώς την παλεύεις;

Πώς την παλεύω; Μα δεν υπάρχει άλλη λύση, πρέπει να δουλέψω για να ζήσω κι εγώ και το σπίτι μου. Η άλλη λύση είναι είτε να πάω στην Ουγκάντα, είτε να πάω να κλειστώ σε μια σπηλιά. Αλλά δεν έχω μάθει έτσι. Οπότε δεν υπάρχει άλλη λύση. Για αυτό και ἢ τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς…

– Τις τηλεθεάσεις στο «Πρωινό Mou» τις παρακολουθείς;

Ναι, τις βλέπω. Και είμαι ικανοποιημένος,. Θα σου έλεγα ψέματα ότι δεν χαίρομαι όταν είναι ψηλά και δεν πέφτω όταν είναι χαμηλά, Όποιος πει το αντίθετο στην τηλεόραση είναι ψεύτης. Είμαι ικανοποιημένος γιατί στο κοινό ηλικίας 15 με 44 ετών που μετράνε τα κανάλια έχουμε συνήθως μέσο όρο 25% με 30%. Στα πρωινά για λόγους διαφημιστικούς κοιτάζουν κυρίως και τις γυναίκες 25 έως 44 ετών και σε αυτό το κοινό περνάμε πολλές φορές μπροστά.

Όσο ήμουν στον Αντ1 δεν μας είχαν δώσει ποτέ το σύνολο της τηλεθέασης, αλλά μόνο το 15 με 44. Κι εγώ ξεκινούσα ξέροντας ότι τουλάχιστον για ένα τρίμηνο θα χάνω. Ήξερα ότι ο Γιώργος και η Φαίη είχαν κεκτημένη φόρα τριών χρόνων και θα έπαιρναν υψηλότερα ποσοστά. Το στοίχημα ήταν να είμαστε σταθερά πάνω από το 20% και νομίζω ότι αυτό το έχουμε καταφέρει με τον καλύτερο τρόπο. Το περίεργο είναι ότι οι πιο ηλικιωμένοι βλέπουν τα άλλα παιδιά που είναι πιο νέα από μένα. Ίσως το δικό μας το στιλάκι βγαίνει πιο μοντέρνο.

– Βέβαια πρέπει να αναφέρω ότι ο Γιώργος κι η Φαίη παίρνουν από τον Γιώργο Παπαδάκη πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από ό,τι εσύ…

Ναι, έτσι είναι, αλλά το lead in δεν παίζει πάντα τον καθοριστικό λόγο. Κάποιες φορές ναι. Οι «Αρβύλες» για παράδειγμα δεν έχουν ανάγκη κανένα lead in. Το πρωινό κοινό όμως, ίσως να είναι πιο αργό στη μετακίνηση από ότι το βραδινό. Το βράδυ ζαπάρουμε συνέχεια. Εγώ στον Αντ1, όταν ήμουν μετά τους «Αρβύλες» έκανα σχεδόν 30% μέσο όρο. Χωρίς τους «Αρβύλες» έκανα 22,6%.

– Είσαι ευχαριστημένος δηλαδή από την έως τώρα πορεία στους πίνακες τηλεθέασης;

Και με τον Πέτρο Μπούτο που ξέρει και λέγαμε διάφορα μου έλεγε ότι η εκπομπή θα πρέπει να «χτιστεί» έως τον Φεβρουάριο. Εγώ επειδή στη ζωή μου είμαι γενικά «γκαζωμένος» και βιάζομαι μια ζωή στα πράγματα έλεγα ότι θα είναι 25 Δεκεμβρίου. Αλλά τώρα το βλέπω, τώρα αρχίζω να καταλαβαίνω πράγματα, ότι αυτό θα προσαρμοστεί σε ένα μοντελάκι που θα ξέρουμε τι είναι και θα ταιριάζει στον Κωστόπουλο, στον Ουγγαρέζο, τον Καβατζίκη, τη Σπανού και τη Μπαλατσινού.

– Τι διαφορετικό θέλεις να κάνεις εσύ στο «Πρωινό mou», με την έννοια ότι είναι μία εκπομπή τριών χρόνων…

Στην αρχή κατάλαβα ότι υπήρχε μία άτυπη κόντρα με τον Γιώργο, γιατί δεν χώρισαν καλά, για το ποιανού είναι το concept του πρωινού. Το κανάλι το θεωρεί δικό του, ο Λιάγκας το θεωρεί δικό του και μπερδεύτηκαν τα πράγματα…

– Καλά δεν ανακάλυψε και κανένας την πυρίτιδα! Πρωινές εκπομπές γίνονται εδώ και πολλά χρόνια και έχει σχέση ο τρόπος παρουσίασης και η θεματολογία…

Αυτό θέλω να πω. Σιγά σιγά αυτό έπρεπε να προσαρμοστεί και λίγο πάνω μου. Τώρα πια ξέρουμε ότι πρώτον πρέπει να αναδείξουμε πέρα από τις συνεντεύξεις με καλλιτέχνες, συνεντεύξεις με ανθρώπους που είναι στην επικαιρότητα. Δεύτερο να αναδείξουμε ιστορίες ηρώων της καθημερινότητας. Τρίτον να σχετικοποιήσουμε, να αποδομήσουμε, να κάνουμε πλάκα δηλαδή με το λεγόμενο κουτσομπολιό.

Άλλωστε αστεία μου φαίνονται όλα αυτά με εξαίρεση ορισμένες περιπτώσεις, όπως αυτή του Σφακιανάκη. Στην ίδια κουβέντα νομίζω ότι κολλάει και σχόλια για θέματα όπως αυτό του συμφώνου συμβίωσης και τις απαράδεκτες δηλώσεις του Σεραφείμ. Πιστεύω ότι το πρωινό πρέπει να στηρίζεται στο σλόγκαν του Μιτεράν «αλλαγή μέσα στη συνέχεια».
Δείτε περισσότερα στο NEWSIT…