Έτσι κέρδισε η ενημέρωση την τηλεθέαση στην πρωινή και μεσημεριανή ζώνη

τηλεθέαση

Τι δείχνουν οι επίσημες μετρήσεις για τη στροφή του τηλεοπτικού κοινού;

Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και οι ενημερωτικές εκπομπές πήραν την εκδίκησή τους από την ψυχαγωγία. Για να είμαστε ειλικρινείς, βέβαια, όταν έχεις σύμμαχο τόσο «δύσκολη» επικαιρότητα με εξελίξεις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, ήταν θέμα χρόνου… Θέμα χρόνου το πότε οι «παραγκωνισμένες» πρωινο-μεσημεριανές εκπομπές θα κατάφερναν να στρέψουν πάνω τους το ενδιαφέρον των τηλεθεατών, οι οποίοι συνήθιζαν να παραδίδονται αμαχητί στην ψυχαγωγία.

[dfp_ads id=236982]

Ωστόσο, υπάρχει και ένας άλλος παράγοντας που συνέβαλε στη σταδιακή αύξηση των ποσοστών τηλεθέασης των ενημερωτικών εκπομπών. Οι καιροί άλλαξαν, η τηλεόραση άλλαξε, οι παρουσιαστές άλλαξαν, αλλά και αυτοί που έμειναν ίδιοι φρόντισαν να διαφοροποιήσουν διακριτικά αλλά καίρια τις εκπομπές τους. Όπως, για παράδειγμα, ο Γιώργος Παπαδάκης που ενώ διανύει την τρίτη δεκαετία του Καλημέρα Ελλάδα καταφέρνει να προσαρμόζεται στην εποχή και να κάνει το προϊόν του να φαίνεται ταυτόχρονα κλασικό και φρέσκο. Χωρίς γραβάτες και ξύλινο λόγο, αλλά με περισσότερο χιούμορ και χαμόγελο κλείνει καθημερινά με ποσοστά που ξεπερνούν το 30%.

Όταν η Πόπη Τσαπανίδου ξεκινούσε πριν από αρκετά χρόνια στην ΕΡΤ μια ενημερωτική πρόταση στη ζώνη 10 με 1, στα μάτια πολλών έμοιαζε με αυτοκτονία. Η ψυχαγωγία δεν έδινε τότε κανένα περιθώριο επιβίωσης στην ενημέρωση. Η παρουσιάστρια κατάφερε όμως να ανατρέψει τα μέχρι τότε δεδομένα και τα επόμενα χρόνια η συνταγή της εφαρμόστηκε ευρύτερα. Σήμερα, η Άννα Μπουσδούκου σαρώνει τα πρωινά, ενώ η Εύα Αντωνοπούλου εκθρόνισε την Ελένη Μενεγάκη από το θρόνο της στη μεσημεριανή ζώνη.

Τα χθεσινά νούμερα τηλεθέασης των ενημερωτικών εκπομπών μιλούν από μόνα τους:

  • Καλημέρα Ελλάδα – 34,3% (27%)
  • Πρώτη Γραμμή – 19,5% (15,1%)
  • Πρωινή Ζώνη – 10,4% (5,1%)
  • Τώρα – 17,2% (12,2%)
  • Αταίριαστοι – 14,9% (10,3%)
  • Live U – 11,9% (11,1%)
  • Μεσημεριανό δελτίο ΣΚΑΪ – 25,6% (17,3%)

Και τι σημαίνει αυτό; Ότι «πέθανε» η ψυχαγωγία; Όχι. Το τηλεοπτικό κοινό δεν θα σταματήσει ποτέ να αναζητά διεξόδους χαράς, ειδικά αυτές τις εποχές. Όμως, όταν μπορείς να προσφέρεις στον τηλεθεατή την πληροφόρηση που χρειάζεται για την καθημερινότητά του με πιο χαλαρό τρόπο, τη στιγμή που οι περισσότερες ψυχαγωγικές εκπομπές μοιάζουν κουρασμένες και δυσκολεύονται να ξεπεράσουν τα πρότυπα του παρελθόντος, τότε αυτός αλλάζει «προτεραιότητες» κάθε φορά που πιάνει το τηλεκοντρόλ στα χέρια…

Δείτε τις μετρήσεις τηλεθέασης για όλα τα προγράμματα